شناسه خبر : 14271

چرا فدراسیون از بیمه کردن دوچرخه سواران تیم ملی شانه خالی می کند؟

چرا  فدراسیون از بیمه کردن دوچرخه سواران تیم ملی شانه خالی می کند؟

دبیر فدراسیون دوچرخه سواری می گوید، هر رکابزنی که در قهرمانی آسیا مدال بگیرد از بیمه و حقوق برخوردار می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، محسن سلگی درباره ی علت بیمه نبودن دوچرخه سواران تیم ملی بیان کرد: ما اگر بخواهیم دوچرخه سواران را بیمه کنیم طبق قانون باید حقوق هم پرداخت کنیم. نکته این است تعداد رشته های دوچرخه سواری زیاد است و اگر بخواهیم برای بهترین نفراتمان هم این کار را انجام دهیم، حداقل باید ۳۰ نفر را بیمه کنیم و حقوق بدهیم و با توجه به بودجه فدراسیون امکان این کار وجود ندارد. از این رو یک طرح دیگر آماده کرده ایم تا از این طریق بتوانیم کمکی به ورزشکاران کنیم.


سلگی در پاسخ به این پرسش که طرح فدراسیون برای کمک به ورزشکاران چیست ؟ گفت: طرحی که آماده کرده ایم این است که از سال ۲۰۲۱ هر ورزشکاری که در مسابقات قهرمانی آسیا مدال گرفت تا قهرمانی آسیا بعدی بیمه شود و حقوق هم دریافت کند. تا زمانی که در دوچرخه سواری باشم حتما از این طرح حمایت می کنم چون این حداقل کاری است که می توانیم برای ورزشکاران انجام دهیم.

او افزود: ما در اولین جلسه هیات رییسه مصوبه آن را می گیریم و امیدوارم هر کسی که رییس بعدی فدراسیون می شود نیز این طرح را دنبال کند. 

دبیر فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به این سوال که چرا فقط نفرات اول تیم ملی را بیمه دائم نمی کنید، گفت: در هر رشته ما چند نفر خوب داریم که باز هم تعداد نفرات زیاد می شود مثلا در جاده مردان حداقل شش نفر داریم که در یک سطح هستند بنابراین  نمی توانیم افراد را به صورت مادام العمر بیمه کنیم و از لحاظ بودجه ای امکان آن را نداریم.

 

ارسال نظر