شناسه خبر : 12782

۳۳ هزارو ۶۱۲ بیمار در یک ماه گذشته از خدمات دارویی هلال احمر بهره‌مند شدند

۳۳ هزارو ۶۱۲ بیمار در یک ماه گذشته از خدمات دارویی هلال احمر بهره‌مند شدند

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر از پذیرش بیش از ۳۳ هزار و ۶۱۲ نسخه دارویی در یک ماه گذشته در سه داروخانه مرکزی هلال احمر، مرکزی شماره ۲ تهرانپارس و جزیره کیش خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حسن صفاریه افزود: پس از انتشار ویروس کرونا در کشور و افزایش نگرانی های بیماران خاص از تأمین داروهای خود، همه نیروهای شاغل در داروخانه های تحت پوشش این سازمان به صورت تمام وقت و بدون تعطیلی به خدمت رسانی، تأمین و توزیع به موقع داروهای مورد نیاز آنان پرداختند و بر این اساس ۳۳ هزار ۶۱۲ بیمار و مراجعه کننده در یک ماه گذشته از خدمات دارویی بهره مند شدند.

وی توضیح داد: همچنین طبق آخرین اطلاعات ثبت شده در یک ماه گذشته ۶ هزار مراجعه حضوری از سوی بیماران یا وابستگان آنها برای دریافت اطلاعات دارویی و مشاوره ای به سه داروخانه مرکزی هلال احمر، مرکزی شماره ۲ تهرانپارس و جزیره کیش انجام شده و به حدود هشت هزار و ۵۰۰ تماس تلفنی با سامانه اطلاعات دارویی این سازمان به شماره ۴۱۶۵۱ پاسخ داده شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مدت یاد شده بیش از چهار هزار نسخه توسط نمایندگان بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت، بیمه نیروهای مسلح، بیمه آتیه سازان حافظ و بیمه دی تأیید و خدمات مربوطه ارائه شده است.

صفاریه اظهار داشت: همچنین در یک ماه گذشته دو هزار و ۹۲ نفر نیز به بخش تجهیزات پزشکی برای خرید اقلامی چون کیسه کلستومی یک تکه و دو تکه، کاتتر پرمیکت اطفال، شنت مغزی فشار متوسط اطفال و بزرگسال، سوزن پورت شیمی درمانی، ست تزریق داروهای شیمی درمانی، دستگاه تست قند خون، دستگاه تب سنج، دستگاه پالس اکسی متر، سوندهای فولی آنتی باکتریال، سوندهای نلاتون و نظایر آن مراجعه کرده اند.

 

ارسال نظر