شناسه خبر : 12749

بیمه تکمیلی آموزش‌وپرورش بهترین شکل‌ موجود بیمه‌ تکمیلی است!

بیمه تکمیلی آموزش‌وپرورش بهترین شکل‌ موجود بیمه‌ تکمیلی است!

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از تأمین مالی سه هزار ۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، علی الهیار ترکمن در سخنان خود در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور با بیان این که اقدامات خوبی برای بهبود معیشت فرهنگیان انجام‌ شده است، اظهارداشت: رتبه‌بندی معلمان در مهر ۹۸، دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بار مالی داشت که با احتساب ضرایب برای امسال به هشت میلیارد تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: اجرای ضرایب فصل دهم قانون برنامه نیز۴۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ بار مالی داشت. یک فوق‌العاده شغل هم خرداد اعمال شد و با اقدامات صورت گرفته کارکنان ازلحاظ امتیازات تفاوتی با کارکنان سایر دستگاه‌ها ندارند و تفاوت‌ها برداشته ‌شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: همچنین افزایش حقوق متعهدین خدمت و برقراری عیدی برای آن‌ها و پرداخت حق مهدکودک نیز انجام ‌شده است.

الهیار ترکمن همچنین گفت: به استناد تبصره ماده ۲۱ضوابط اجرایی قانون برنامه بودجه مقرر بود پاداش‌ها از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول انجام شود که ما مخالف بودیم و با پیگیری‌ها انجام ‌شده در حال تأمین از محل‌های دیگر هستیم.

وی یادآور شد: سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نقدی به ما داده‌ شده و برای سه هزار و ۷۰۰ میلیارد دیگر در حال رایزنی هستیم تا پاداش‌ها را یک جا تا آخر شهریور تسویه کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با یادآوری این که دو اقدام در مورد بودجه در دست انجام است، گفت: نهایی کردن بودجه ۹۹ راداریم و از طریق معاونت‌های برنامه‌ریزی استان‌ها در دست اقدام است و مورد دیگر تدوین برنامه۱۴۰۰ است. بودجه در شرایط انقباضی بسته می‌شود و بودجه‌ریزی در شرایط کرونا در دست انجام است. نکته مهم بودجه۱۴۰۰ این است که نشانه‌هایی دریافت کردیم که احتمالاً بودجه استانی می‌شود. پس باید بودجه را به‌صورت استانی پیشنهاد دهیم و حال مجلس ممکن است تصویب نکند اما در پیش‌بینی ظرفیت‌های قانون بودجه نیازمند همکاری استان‌ها است.

الهیار ترکمن  افزود: در حوزه مدیریت منابع انسانی اداره کل امور اداری به مرکز برنامه‌ریزی برای مدیریت بهتر منابع انسانی تبدیل شد. از سه ضلع منابع انسانی و مالی و فیزیکی منابع انسانی مهم‌ترین آورده منابع است که در تنظیم همه برنامه‌های مدیریتی باید ورود پیدا کنیم و باید مدیریت آن را آسیب‌شناسی و موانع را برطرف کنیم.  

وی با یادآوری این که نهاد وزارتخانه نباید به موضوع پرداخت حقوق در استان‌ها ورود پیدا کند، گفت: به استناد قانون هر اداره کل دستگاه مستقل دارد و باید مستقل عمل کند و خود شما مشارکت فعال داشته باشید. ساماندهی نیروی انسانی در سال ۱۴۰۰ در حال انجام است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش آسیب‌شناسی در فعالیت‌های آموزش‌وپرورش را با اهمیت دانست و افزود: جای خالی یک برنامه در آموزش‌وپرورش که از حالت عمودی و بالا به پایین خارج ‌شده باشد، کم است که باید در نظر گرفته شود. ابزارها نباید بر اهداف غلبه و انحراف در مسیر حرکت ایجاد کنند و در این حالت نشانه‌ها با اصل مشکل اشتباه می‌شود.

وی با بیان این که زیر نظام منابع آموزش‌وپرورش سه سطح دارد، خاطرنشان کرد: سطح اول سطح ملی است که ترجمه سیاستی را بر عهده دارد. در سطح دوم استان‌ها وظیفه برنامه‌ریزی رادارند تا سیاست‌های اسناد بالادستی را با توجه به ظرفیت‌ های استانی برنامه‌های استان را تدوین کنند. سطح سوم منطقه است که اجرا در سطح آن رخ می‌دهد و عمده این فعالیت باید از طریق مناطق به مدارس برسد.

وی ادامه داد: در مسیر نهایی کردن پنج برنامه عملیاتی برای سال ۹۹ هستیم. سند تحول و برنامه ششم توسعه و برنامه وزیر آموزش ‌و پرورش به مجلس شورای اسلامی و برنامه سالانه ازجمله این برنامه‌ها است. همچنین برای ایجاد انسجام یک برنامه عملیاتی داریم که در جهت انسجام‌بخشی به برنامه است که اجرا و تحقق اهداف و نظارت بر ارزیابی به‌درستی انجام شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با یادآوری این که توسعه استان‌ها باهم متفاوت است، گفت: هرکدام از استان‌ها متناسب با ظرفیت آنها  باید توسعه پیدا کنند.

الهیار ترکمن در بخش دوم سخنان خود در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور با بیان این که مداخلات بیرونی در ۱۰ سال گذشته تعادل نیروی انسانی آموزش‌وپرورش را برهم زده است، گفت: عملیات اجرایی ۴۳ هزار واحد مسکن فرهنگیان در سال ۹۹ آغاز شده است.
وی با یادآوری این که در حوزه آموزش ضمن خدمت در کوتاه‌مدت کارکنان، اقدامات خوبی انجام‌ شده و مبنای ما رفتن به سمت توسعه فضای مجازی است، گفت: در حوزه نیروی انسانی بحث تنظیم سیاست‌های کلی جذب نیرو را داریم. نکته مهم این است که مداخلات بیرونی مخصوصاً در ۱۰ سال گذشته تعادل نیروی انسانی ما را به هم زده و از آنجایی‌که نسل آینده امانت است باید در انتخاب نیرو حداکثر دقت را داشته باشیم.

وی ادامه داد: نسل آینده معلمان نسلی منعطف و متخصص و اندیشمند است. همچنین در حوزه معیشت و رفاه و بیمه و درمان حوزه درمانی و رفاهی اقداماتی در حال انجام است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری مواردی که برای رفاه معلمان در نظر گرفته‌ شده است، گفت: عملیات اجرایی ۴۳ هزار واحد مسکن فرهنگیان در سال ۹۹آغاز شده است. مسکن در سبد خانوار نقش مهمی دارد. در کنار کارهایی که برای بهبود معیشت فرهنگیان انجام شده تأمین مسکن هم مورد توجه است، لذا استان‌ها با ادارات کل راه و شهرسازی ارتباط خوبی داشته باشند که تسهیل‌کننده است.
الهیار ترکمن خاطرنشان کرد: ۷۵۱ صندوق وام ضروری داریم. همچنین باید از ظرفیت‌هایی مثل بانک‌ها و صندوق‌ها در استان‌ها استفاده‌ی بالایی ببریم.
وی در خصوص اهمیت ظرفیت شناسی بیمه‌ تکمیلی گفت: بیمه تکمیلی در آموزش‌وپرورش یکی از بهترین شکل‌های موجود بیمه‌ تکمیلی است. ازآنجایی‌که دامنه‌ سنی فرهنگیان بالا نیست، شدت بیماری کمتر است و بیمه‌های فرهنگی بیشتر حالت معاینه دائمی دارد، همچنین با همین تعهدات بیمه‌ای و بدون سقف بودن هزینه‌های درمانی اگر با شرکت دیگری قرارداد می‌بستیم باید سه برابر مبلغ فعلی را پرداخت می‌کردیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با یادآوری این که نقل و انتقالات اصلی نهایی شده و در مرحله صدور ابلاغ و کلاس‌بندی هستیم، گفت: نقل و انتقالات اضطراری نیز در حال انجام است. نقل‌وانتقال اضطراری از مخل‌ترین موارد در مدیریت منابع انسانی است و صدمات زیادی در حوزه مدیریت منابع انسانی وارد کرده است.

ارایه گزارش نیروی انسانی آموزش‌وپرورش به رهبر معظم انقلاب

الهیار ترکمن به تنظیم سیاست‌های کلی جذب نیرو در وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد و گفت: این موضوع دیروز از سوی وزیر آموزش‌وپرورش در محضر رهبری مطرح شد و طبق تأکید مقام معظم رهبری مدخل ورود نیرو به آموزش‌وپرورش باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و  دانشگاه شهیدرجایی باشد. مداخلات بیرونی در ۱۰سال گذشته تعادل نیروی انسانی را به هم زده است. اکنون این سیاست‌های کلی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است و گزارشی نیز تقدیم رهبری شده است.

به گزارش ایرنا،  سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور صبح روز گذشته (سه شنبه ۱۱شهریور) آغاز شد و تا شامگاه چهارشنبه (۱۲شهریور) ادامه دارد.

این اجلاس به‌صورت ویدئوکنفرانس، با سخنان رهبر معظم انقلاب و حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش، معاونین و مدیران کل وزارتخانه، مدیران کل استان‌ها و روسای ۷۶۰ منطقه آموزشی شروع شد، هدف از برگزاری آن تبادل افکار و تبیین سیاست‌ها و مأموریت‌های آموزش‌وپرورش در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در سال تحصیلی جدید است.

 

  • حسن قاسمی

    باسلام خدمت آقای الهیار ترکمن بنده ۳۱ سال خدمت کردم بعنوان معلم دلسوز وسال ۹۶ بازنشسته شدم. بیمه تکمیلی هم مانند طلایی هیچ تعهدی برای خدمات ضروری ندارد

  • ناشناس

    اصلا هم اینطور نیست یک ساله هنوز هزینه ای که در بخش قلب کردم دریافت نکرده ام . برای دندانپزشکی و عینک هم ریالی نمی دین . دندان درد و عصب کشی هزینه هاش خیلی گرونه چرا بیمه تکمیلی تعلق نمی گیره . با تشکر

ارسال نظر