شناسه خبر : 11947

بیمارستان‌های خصوصی یزد حاضر به عقد قرارداد با بیمه تکمیلی نیستند

بیمارستان‌های خصوصی یزد حاضر به عقد قرارداد با بیمه تکمیلی نیستند

رییس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با تایید مشکلات بیمه تکمیلی فرهنگیان شاغل در این استان گفت: بیمه تکمیلی در این بخش به صورت کشوری و زیرپوشش وزارتخانه است.

به گزارش چابک آنلاین، محمد علی غنی افزود: بیمه تکمیلی فرهنگیان به صورت صندوقی اداره میشود و بیمه‌گر طرف قرارداد، درصدی را بعنوان حق‌الزحمه دریافت می‌کند تا هزینه ها را بررسی و پرداخت کند.

وی با بیان اینکه اگر بیمه‌های تکمیلی فرهنگیان به صورت استانی باشد بسیاری از مشکلات موجود حل می شود تصریح کرد: این پیشنهاد به وزارت آموزش و پرورش ارائه  شده و در دست بررسی است اما فعلا تا آخر آذرماه ۹۹ با بیمه‌گر فعلی قرارداد داریم .   

غنی، علت تاخیر در پرداخت های اخیر هزینه‌های درمانی فرهنگیان را شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و یادآور شد: طی این مدت حدود سه ماه همه خدمات متوقف شد ولی هم اکنون این مشکل رفع شده است.

به گفته وی گاهی تاخیر در پرداخت ها تا ۲۵ روز هم میشد اما اکنون در حال به روزرسانی است و در کمتر از ۱۰ روز قابل پرداخت است هر چند تعهد ما ۲ ماهه است. 

این مسوول تاکید کرد: توصیه ما مراجعه به مراکز درمانی دولتی است؛ در این بخش، همه هزینه ها به طور مستقیم در همان مرکز درمانی پرداخت میشود و نیازی پرداخت نقدی فرهنگیان نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه بیمارستان های خصوصی یزد حاضر به عقد قرار داد با بیمه تکمیلی طرف قرارداد نیستند اظهار داشت: در حال رایزنی با بیمارستان های غیردولتی سیدالشهدا، گودرز و مجیبیان هستیم تا قرارداد منعقد کنیم.

غنی، با اشاره به اینکه کلیت بیمه طرف قرارداد فعلیبا توقع همکاران فرهنگی ما همخوانی ندارد گفت: متاسفانه برخی از همکاران ما حاضر به مطالعه بخشنامه ها نیستند و نارضایتی آنها کلی است زیرا وقتی میپرسیم از کدام قسمت بیمه تکمیلی راضی نیستید جوابی ندارند و فقط میگویند از کلیت آن راضی نیستیم.

استان یزد حدود ۱۸هزار فرهنگی شاغل دارد.

 

  • عبدالعلی

    چرا وقتی کارمند بازنشته پول ندا رد تا بستری شود قرار داد با بیمه های تکمیلی در بیمارستان‌های خصوصی انجام نمی شود اول پول بدهی بعد از دولت بگیری فرقی دارد همان اول قرداد بسته میشد بهتر نبود کارمند بدبخت از کجا پول بدهد بعدش بگیرد

ارسال نظر