شناسه خبر : 12394

بالندگی بیمه آسیا در بازار بیمه و بازار سرمایه

بالندگی بیمه آسیا در بازار بیمه و بازار سرمایه

مدیرعامل بیمه آسیا در گزارشی از عملکرد موفقیت آمیز بیمه آسیا در سال ۱۳۹۸، از تداوم روند رو به رشد بزرگ ترین بیمه خصوصی کشور در بازار بیمه و بازار سرمایه در سال ۱۳۹۸ خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، مسعود بادین، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به شرایط خاص بازار بیمه کشور درپی رخداد حوادث طبیعی وشیوع ویروس کرونا، عملکرد بیمه آسیا در سال 1398 را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.
مدیرعامل بیمه آسیا  با تصریح اتخاد راهبردهای علمی و فنی درسال 1398، گفت: حق بیمه تولیدی در سال 1398، بالغ بر 60 هزار و 200 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 1397 معادل 36 درصد رشد را نشان می دهد. همچنین افزون در این سال افزون بر 33 هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت شده است که در مقایسه با سال قبل، 6/12 درصد افزایش داشته است. در این سال به طور متوسط، روزانه 90 میلیارد ریال خسارن به زیاندیدگان پرداخت شده است.
نایب رییس هیأت مدیره بیمه آسیا کاهش چشمگیر نسبت خسارت را از دیگر ویژگی های فنی بیمه آسیا در سال 1398 برشمرد و اظهار داشت: نسبت خسارت شرکت از 67 درصد در سال 1397 به 55 درصد در سال 1398 رسید که 12 درصد کاهش را نشان می دهد.
وی افزود: در نتیجه برگزاری مجامع فصلی در بیمه آسیا که برای نخستین بار در صنعت بیمه اتفاق افتاد، نحوه ریسک سنجی و صدور بیمه نامه ها و  کیفیت پرداخت خسارت ها از لحاظ ارزیابی کارشناسی و تسریع در پرداخت ها مورد بازبینی قرار گرفت که نتیجه آن، به صورت قابل توجهی بهبود یافت که در کاهش نسبت خسارت مشهود است.
مسعود بادین با تاکید بر رشد 150 درصدی سود هر سهم در سال 1398، گفت: سود هر سهم در سال 1397، 280 ریال بود که با برنامه ریزی و راهکارهای مدیریتی به 700 ریال افزایش پیدا کرد. همچنین سود نقدی مصوب هر سهم از 120 ریال در سال 1397 به 350 ریال در سال 1398 افزایش داشته است.
مدیرعامل بیمه آسیا سرمایه گذاری بهینه در بازارهای مالی از جمله سپرده های بانکی،خرید اوراق بهادار و سهام را از دیگر ویژگی های بارز عملکرد بیمه آسیا در سال 1398 برشمرد و گفت: سرمایه گذاری بیمه آسیا در این بخش ها  از 19970763میلیون ریال در سال 1397 به رقم 32546257 میلیون ریال در سال 1398 رسید که رشد 63 درصدی را نشان می دهد.
وی همچنین ضمن اشاره به افزایش 115 درصدی سود انباشته بیمه آسیا در سال 1398، افزود: خالص دارایی ارزی شرکت نیز در این مدت، 9 درصد و سپرده ارزی نیز 6 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل بیمه آسیا ارائه خدمات بهینه و مناسب بیمه ای به هموطنان در اقصی نقاط کشور از طریق توسعه شعب و شبکه فروش را از اولویت های بیمه آسیا برشمرد و اظهار داشت: در سال 1398 سه شعبه و دو واحد پرداخت خسارت را در شهرهای چابهار، ورامین، اهواز، مشکین شهر و تربت جام راه اندازی کردیم .
مسعود بادین افتتاح مجتمع تخصصی بیمه های زندگی بیمه آسیا را نشانه اهمیت این نوع بیمه ها برای بیمه آسیا دانست و بیان داشت: توسعه بیمه های زندگی، توسعه ماندگار صنعت بیمه را رقم خواهد زد و در همین جهت تاکنون بیش از 1235 نماینده ویژه بیمه های زندگی هم جذب کرده و آموزش داده ایم و امیدواریم با حضور این نمایندگان و همچنین بیش از 3000 نماینده متخصص، حرفه ای و صدیق در اقصا نقاط کشور، شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه های زندگی در جامعه باشیم.
وی تمدید قرارداد با مرکز خدمات حوزه های علمیه برای ششمین سال متوالی را نشان از رضایت بیمه گذاران این قرارداد برشمرد و اظهار امیدواری کرد با خدمات ارائه شده به طلاب و روحانیون و همکاری متقابل مرکز خدمات حوزه علمیه، بتوانیم این قرارداد را به عنوان یک الگوی بیمه ای موفق به صنعت بیمه کشور معرفی کنیم.
مدیرعامل بیمه آسیا فعالیت های گسترده بیمه آسیا در حوزه مسئولیت اجتماعی را قابل تامل دانست و اظهار داشت: ساخت هفت واحد مسکونی در مناطق سیل زده به ارزش هفت میلیارد ریال، ساخت دو باب مدرسه در مناطق محروم استان آذربایجان شرقی و استان خراسان جنوبی به ارزش پنج میلیارد ریال، توزیع گسترده کمک های غیرنقدی در مناطق سیل زده در استان های گلستان، لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال، اختصاص بودجه چاپ سررسید به تهیه و توزیع 140 هزار جلد دفتر مشق و نوشت افزار در مدارس مناطق محروم کشور به ارزش پنج میلیارد ریال و اهدا 10 هزار دست لباس ایزوله به کادر درمانی در بیمارستان های سراسر کشور به ارزش چهار میلیارد ریال، از جمله مهم ترین اقدامات بیمه آسیا در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی است.
نایب رییس هیأت مدیره بیمه آسیا با اشاره به پیشنهاد 1005 درصدی افزایش سرمایه بیمه آسیا از محل تجدید ارزیابی املاک و مستغلات، اظهار امیدواری کرد با این حرکت هدفمند، حضور بیمه آسیا در بازار بیمه ای و سرمایه کشور بیش از پیش تقویت خواهد شد.

ارسال نظر