شناسه خبر : 10316

اختصاصی چابک‌آنلاین

شرکت‌های بیمه‌ای برای فروش بیشتر محصول از این سه مورد حیاتی غافل نشوند!

شرکت‌های بیمه‌ای  برای فروش بیشتر محصول از این سه مورد حیاتی غافل نشوند!

دیجیتالی شدن، بازارهای نوینی را ایجاد کرده و در حال رشد و توسعه آن‌ها است.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، این اتفاق مرزهای صنعت، به خصوص صنعت بیمه را شکسته و آن را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

تنها در صورتی بیمه گران می توانند در مواجهه با سونامی دیجیتالی شدن دوام آورند که نیازهای مشتریان خود را به درستی بشناسند.

شرکت های بیمه ای باید در مورد موقعیت و عمق محصولات خود تفکری استراتژیک به کارگیرند.

آن ها نه تنها باید محصولات و خدمات خود را به سرعت دیجیتالی کنند بلکه باید آن ها در سبدهای جذاب خود قرار داده و به مشتریان ارائه دهند.

به طور مثال، شرکت هلوتیا (Helvetia) که یک شرکت بیمه ای سوییسی است تمرکز و تخصص خود را بر روی بیمه مسکن قرار داده  و تمام الزامات و نیازهای مشتریان خود را در این زمینه به صورت جدی بررسی می کند.

آگاهی از نیازهای مشتری، دیگر تنها گوشه‌ای از فعالیت های شرکت بیمه ای به شمار نمی رود بلکه همه شرکت ها برای دوام آوردن در بازار و ادامه دادن به فعالیت ها و پیشبرد اهداف خود ملزم به داشتن یک شناخت جامع از نیازهای مشتریان خود هستند تا در روند دیجیتالی شدن، نابود نشوند.

با این حال، هنوز بسیاری از شرکت‌های بیمه‌ای نیازهای مشتریان خود را به درستی نمی‌شناسند.

طبق بررسی های انجام شده، سه مورد از مهم ترین نیازهای مشتریان بیمه در سال 2019 به شرح زیر است:

1. سادگی پیروز است

مشتریان خواستار بیمه نامه های آسان هستند که با کمی تلاش، به صورت دیجیتالی و با چند کلیک ساده به دست آیند.

آن ها دیگر نمی خواهند که ابتدا اطلاعات مفصلی را برای ثبت نام پیاده کنند و سپس روزها منتظر یک تماس تلفنی از طرف شرکت باشند بلکه آن ها می خواهند قیمت و دیگر اطلاعات بیمه نامه ها را فورا ببینند و در صورت تمایل آن را تهیه کنند.

2. مشتریان عاشق انعطاف پذیری هستند

دارندگان بیمه نامه ها طرفدار انعطاف پذیری هستند. این بدین معناست که آن ها نمی خواهند سال ها به یک شرکت بیمه ای وابسته باشند. 

آن ها می خواهند که مشابه فعالیت در رسانه های نوظهور بتوانند مهلت دنبال کردن یک شرکت بیمه ای را بدانند و آن را کنترل کنند و حتی به صورت ماهانه آن را بروز رسانی کرده و یا تغییر دهند.

3. اعتماد و ضمانت به عنوان اساس موفقیت

بسیاری از نقاط تماس بیمه گران و بیمه گذاران به صورت پیش فرض، منفی هستند.

به طور مثال، مشتری در موعد پرداخت فاکتور بیمه خود، ناگهان با افزایش حق بیمه مواجه می شود که این دیدگاه او را نسبت به شرکت منفی می کند.

بیمه نامه ها تغییر می کنند اما مسئله ای که باید به آن توجه داشت این است که مشتریان باید از کوچک ترین تغییرات آگاه شوند و به آن ها ضمانت داده شود که اگر خواستار تغییری هستند پس از بررسی، در صورت امکان بیمه گران آن را لحاظ می کنند.

بیمه گران تنها در صورتی می توانند مشتریان خود را حفظ کنند که به آن ها این اطمینان را بدهند که منافع آن ها نیز در نظر گرفته می شود.

سه مورد فوق را بیمه گران هرچه سریع تر باید در برنامه های اجرایی خود بگذارند؛ علاوه بر آن، باید فعالیت های خود را منسجم تر کرده و با شفافیت بیشتری با مشتریان خود رفتار کنند.

ارسال نظر