ارزیابی میزان خسارت‌های زلزله سی سخت در مراحل پایانی است

ارزیابی میزان خسارت‌های زلزله سی سخت در مراحل پایانی است

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ارزیابی میزان خسارت های زلزله ۵.۶ ریشتری سی سخت در مراحل پایانی است گفت: بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان دنا به زودی آغاز می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، حسین جنتی اظهار داشت: با توجه به اینکه ارزیابی تشخیص میزان خسارت ها و تقسیم بندی به تعمیری و بازسازی فردا چهارم اسفند ماه به پایان می رسد، بلافاصله عملیات آواربرداری و نوسازی واحدهای مسکونی آغاز می شود.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته قرار است تعمیرات واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله تا پایان فروردین ماه و نوسازی تا پایان نیمه نخست سال ۱۴۰۰ صورت گیرد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:تسهیلات بلاعوض و وام های ارزان قیمت بانکی،طراحی و پروانه ساختمان،نظارت و آواربرداری رایگان از جمله حمایت های دولت برای کمک به بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله در شهرستان دناست.

جنتی ابراز داشت: همچنین تسهیلاتی برای تامین وسایل آسیب دیده مردم در داخل ساختمان ها نیز پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد:۲۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای مالکان هر یک از واحدهای مسکونی پیش بینی شده می شود تا ساکنان در مدت زمان کمتر با استقرار در مکان مناسب برای بازسازی خانه های خود آماده شوند.

براساس برآوردها سه هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرستان دنا ۶۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت دیده است.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد که این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. 

بر اساس این گزارش زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌ سخت، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است. 

 

ارسال نظر