اختصاصی چابک آنلاین؛

فروش بیمه نامه آتش سوزی در سوپرمارکت ها شدنی نیست

فروش بیمه نامه آتش سوزی در سوپرمارکت ها شدنی نیست

رییس شورای فنی شرکت بیمه البرز، اظهار کرد: صدور بیمه نامه های آتش سوزی به خصوص بیمه نامه های جامع حتما نیاز به بازدید و دریافت اطلاعات دقیق تری از بیمه گذار دارد و هیچ دو بیمه نامه آتش سوزی وجود ندارد که با شرایط یکسان صادر شود به همین دلیل فروش بیمه نامه آتش سوزی باید توسط کارشناسان این رشته و به صورت حضوری انجام شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "علیرضا مقرب" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: بسیاری از کارشناسان صنعت بیمه براین باور هستند که بسیاری از بیمه نامه ها را می  توان به صورت غیر حضوری و بدون مشاوره توسط بیمه گر به فروش رساند اما  در خصوص رشته بیمه آتش سوزی همچین چیزی، ممکن نیست.

گفته می شود که برخی محصولات مانند بیمه‌های آتش‌سوزی و بیمه‌های حوادث را، به این دلیل که استفاده عام دارند، می‌توان در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه کرد و گاهی در نمونه‌های خارجی  در فروشگاه‌ها استندهایی مختص این بیمه‌نامه‌ها وجود دارد.

رییس شورای فنی شرکت بیمه البرز افزود: در رشته بیمه آتش سوزی، تنها موردهایی که نیازی به بازدید نباشد را می توان به صورت غیرحضوری و در فروشگاهها و سوپر مارکت ها به فروش رساند زیرا بیمه نامه آتش سوزی همانند بیمه خودرو نیست که با شرایط یکسان در سوپر مارکت‌ها به فروش برسد.

دبیر کارگروه بیمه های آتش سوزی سندیکای بیمه گران ایران، خاطرنشان کرد که در بیمه نامه های آتش سوزی به غیر از خطر اصلی  تقریبا 24 خطر اضافی ارائه می شود وشاید بشود خطرات اصلی که قابلیت ارائه برای منازل مسکونی، اماکن و ادارات را دارد به صورت محدود و با سرمایه محدود در فروشگاهها ارائه داد.

مقرب، ادامه داد: برای خطراتی همچون سیل، رانش و فروکش زمین و سرقت نمی توان بیمه نامه بدون بازدید صادر کرد زیرا در ابتدا باید قابلیت بیمه شدن اثبات شود و دوم اینکه باید دید در کنار قابلیت بیمه شدن امکان ارائه خطر اضافی هم وجود دارد؟

وی، با اشاره به اینکه بیمه نامه های آتش سوزی را می شود در همه جا معرفی کرد، گفت: در هرمکانی می توان توجه مشتری را به بیمه نامه آتش سوزی جلب کرد اما جهت صدور بیمه نامه به خصوص برای یک بیمه نامه آتش سوزی جامع، به اطلاعات بیشتری نیاز است.

رییس شورای فنی شرکت بیمه البرز، تصریح کرد: اگر قرار باشد که شرکت بیمه ای یک بیمه نامه خوب و معتبر در قالب موارد صنعتی و غیرصنعتی ارائه کند نیاز به بازدید و دریافت اطلاعات دقیق تری دارد، البته شبکه فروش می تواند به واسطه خلاقیت و تحول فکری و استفاده از شرایط روز و بازار، روش های نوینی برای فروش بیمه نامه ها ابداع کنند.

مقرب، با اشاره به ورود استارت آپ ها به حوزه بیمه نامه های آتش سوزی، گفت: استارت اپ ها هم در مورد بیمه های آتش سوزی نتوانستند به آن هدفی که داشتند برسند چون عملا اجرایی نیست زیرا اولین شرط فروش یک بیمه نامه آتش سوزی خوب، بازدید از محل مورد بیمه است.

وی،با بیان اینکه بیشترین فروش بیمه نامه آتش سوزی مربوط به ریسک های صنعتی است، افزود: مورد بیمه در این نوع از بیمه نامه ها نیاز به بازدید وجود دارد اما شبکه فروش می تواند حساسیت مشتری را برای خرید محصول و توجه به آن با روش های جدید برانگیزاند.

دبیر کارگروه بیمه های آتش سوزی سندیکای بیمه گران ایران، گفت: از اواخر دهه 70 برای پوشش های بیمه بدنه اتومبیل ، نوسان قیمت در نظر گرفته و اجرایی شد و اخیرا در سندیکای بیمه گران ایران با توجه به شرایط تورمی که وجود دارد قرار شد که این موضوع برای بیمه های آتش سوزی هم در نظر گرفته شود.

مقرب، ادامه داد: اما درمورد بیمه های آتش سوزی به این راحتی نیست و پیچیدگی های زیادی وجود دارد به همین دلیل در سندیکا کمیته ای منتخب شده تا بتوانند برای یکسری از موارد بیمه این امکان را فراهم کنند که بیمه گذار بتواند در زمان صدور بیمه نامه آن نوسان قیمتی را در همان ابتدا پرداخت حق بیمه مناسب تحت پوشش قرار دهند.

 

ارسال نظر