شناسه خبر : 33087

کاهش ۳۰ درصدی مشترکان بد مصرف تهرانی

کاهش ۳۰ درصدی مشترکان بد مصرف تهرانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مشترکان بد مصرف تهران ۵ درصد هستند که با اقدام‌های صورت گرفته در سال گذشته ۳۰ درصد از آنها کاهش یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، محسن اردکانی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه جنوب تهران ، درباره تداوم روند برخورد با مشترکان بد مصرف آب، افزود: مشترکان بد مصرف اگر رعایت نکنند در مرحله نخست تذکر و اخطار دریافت می‌کنند و اگر به بد مصرفی ادامه دهند قطع موقت آب خواهند شد.

وی ادامه داد: تعهد خاصی از این مشترکان دریافت نمی‌شود، اما اخطار تذکر داده می‌شود تا اصلاح رفتار کنند و مصرف خود را تا حد الگوی مصرف کاهش دهند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: ۵ درصد مشترکان بد مصرف هستند که بالای ۲ برابر الگو آب مصرف می‌کنند که پارسال با اخطارهای داده شد کاهش یافتند و این روند ادامه خواهد داشت.

اردکانی در باره شبکه فاضلاب گفت: حدود ۸۰ درصد پیشرفت شبکه و خطوط انتقال داریم و در بحث تصفیه‌خانه‌ها ۵۶ درصد پیشرفت داریم.

وی ادامه داد: الان ۳۵۰ میلیون مترمکعب پساب قابل استفاده در بخش کشاورزی و صنعت تولید می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان تهران به افتتاح نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه جنوب تهران با حضور وزیر نیرو اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ۲.۴ مگاوات از طریق بیوگاز برق تولید می‌کند و گاز آن از فاضلاب استحصال می‌شود و در نوع خود کار جدیدی است.

اردکانی افزود: فاز ۷ و ۸ تصفیه‌خانه جنوب تهران در حال ساخت داریم که روند روبه رشدی دارد و تصفیه‌خانه فیروز بهرام هم از طریق بانک توسعه اسلامی تامین اعتبار می‌شود.

وی در باره تصفیه‌خانه خرگوش دره تهران هم گفت: برای این تصفیه‌خانه باید شهرداری تهران زمین در اختیار آب و فاضلاب قرار می‌داد که شهرداری انجام داد، اما معارض دارد که سازمان منابع طبیعی است و دنبال می‌کنیم این معارض‌ها برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در باره تغییر سبک‌های مصرف ادامه داد: این سبک‌ها به قبل برمی‌گردد.

اردکانی درباره کیفیت آب تهران گفت: کیفیت خط قرمز است و هر آبی وارد شبکه‌های توزیع می‌شود کیفیت استاندارد را دارد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

ارسال نظر