شناسه خبر : 32089

برخورد شرکت آب و فاضلاب با پر مصرف‌ها

برخورد شرکت آب و فاضلاب با پر مصرف‌ها

ظرفیت ذخایر پنج گانه استان تهران نسبت به درازمدت یک سوم است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  مشاور مدیر عامل آبفای استان تهران از مرکز کنترل آب تهران با اشاره به افزایش دما به حدود ۲۳ درجه در ۲۴ ساعت گذشته گفت: در شبانه روز گذشته مصرف آب تهران حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب بوده و دبی لحظه‌ای آب تهران به ۴۴ هزار و ۴۵۰ لیتر بر ثانیه رسیده است.
 
براتی افزود: موجودی ۱۲۴ مخزنی که در نقاط مختلف تهران وجود دارد امروز ۱۴ اسفند به کمتر از ۸۸۰ هزار مترمکعب رسیده که باید چیزی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار باشد و در ۶ صبح تقریبا نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ میلیون می‌رسد.
 
وی بیان داشت: همچنان ذخایر پنج گانه استان تهران نسبت به درازمدت یک سوم و همچنان موجودی سد‌ها کم است و باتوجه به افزایش دمای هوا و شستشو‌ها، باید هموطنانمان در سراسرایران به ویژه در استان تهران در  شستشو و نظافت دقت مضاعفی داشته باشند تا در باقی مانده سال برای هموطنان مان مشکلی ایجاد نشود.
 
مشاور مدیر عامل آبفای استان تهران از مرکز کنترل آب تهران با اشارهبه ذخیره سد‌ها و کمبود بارندگی و خشکسالی سال جاری افزود:در چند ماه گذشته همکاران مان با ۳۸ هزار مشترکی که بیشتر از الگوی مصرف آب مصرف کردند، تذکرات کتبی وشفاهی دادند و در بعضی موارد هم قطع موقت آب را داشتند واین برنامه تا رسیدن به نقطه‌ای که آب بطور بهینه مصرف شود ادامه دارد.
 
وی در پایان متذکر شد: هموطنان همکاری کنند تا شرکت آب و فاضلاب مجبور نشوداقداماتی نظیربستن و قطع انشعابات را انجام دهد، چون دوست داریم همه شهروندان آب در دسترس داشته باشند و مصرف بهینه شان را بدون دردسر انجام بدهند.
ارسال نظر