شناسه خبر : 29402

وضعیت منابع آب تهران همچنان شکننده است

وضعیت منابع آب تهران همچنان شکننده است

مدیر بهره‌برداری از تأسیسات آب شهری شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه وضعیت منابع آب تهران همچنان شکننده است، گفت: تهران برای به پایداری رسیدن منابع آبی، نیازمند ۲۸۳ میلی‌متر بارش در سال است در حالی که متوسط بارندگی‌های سال گذشته این استان ۲۰۷ میلی‌متر بوده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌اکبر ملکوتی افزود: وضعیت منابع آب تهران همچنان شکننده است و در حالی که ۱۰ روز تا آغاز زمستان باقی‌مانده، استان تهران تنها ۳۱ میلی‌متر بارش داشته است و همچنان اوج مصرف آب در این کلان‌شهر بر مدار ۴۰ هزار لیتر در ثانیه است؛ این میزان مصرف آب برای روزهای سرد و به‌ویژه چنین شرایطی بالاست.

وی ادامه داد: بارش‌های پراکنده درمانی برای خشکسالی انباشته این شهر نخواهد بود، در حالی که در روزهای اخیر ذخیره روزانه آب مخازن شهر تهران یک میلیون مترمکعب بوده است، درصورتی‌که در شرایط نرمال ذخیره مخازن آب شهر تهران باید یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب باشد.

مدیر بهره‌برداری از تأسیسات آب شهری آبفای استان تهران گفت: قیمت تمام‌شده هر مترمکعب آب در شهر تهران، حدود ۳۶۶۰ تومان است و هم اکنون تقریباً یک‌سوم قیمت تمام‌شده تأمین آب بابت آب‌بها از مردم دریافت می‌شود.

ملکوتی خاطرنشان کرد: ضروری است در شرایطی که آب در تهران به‌سختی تأمین و با قیمتی بسیار پایین عرضه می‌شود، برای عبور از این شرایط شکننده، شهروندان تهرانی در مصارف خود اصول مدیریت مصرف را مدنظر قرار دهند و از مصارف غیرضروری آب مانند شست‌وشوی پارکینگ و پیاده‌روها، شست‌وشوی خودرو و.... پرهیز کنند.

وی بر ضرورت تغییر رفتار و حرکت به‌سوی مصرف بهینه آب تأکید کرد و گفت: این امر علاوه بر پایداری منابع آب شرب، تضمینی بر توزیع عادلانه آب در پایتخت خواهد بود.​

ارسال نظر