اختصاصی چابک آنلاین؛

خدماتی که از سوی صندوق بیمه کشاورزی ارائه می شود، کافی نیست

خدماتی که از سوی صندوق بیمه کشاورزی ارائه می شود، کافی نیست

یک عضو موسسه انجمن نژادی اسب کرد،احتمال داد که برخی از پرورش دهندگان اسب از خدمات بیمه اسب استفاده کنند، اما استفاده از خدمات بیمه به تعداد اسب ها هم بستگی دارد و معمولا افرادی که تعداد اسب کمتری دارند از خدمات بیمه ای استفاده می کنند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "پریسا حیدری" درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: تسهیلات بانکی ویژه اسب هیچوقت به گونه ای نبوده که شامل تمام پرورش دهندگان اسب باشد  زیرا در  وزارت جهاد کشاورزی اولویتی برای پرورش اسب در نظر گرفته نشده است.

وی، با بیان اینکه در دام ها اولویتی برای اسب نیست، افزود: اگر تسهیلات بانکی ویژه اسب وجود داشته باشد در حدی نبوده که جوابگوی میزان سرمایه گذاری وهزینه های پرورش اسب باشد.

این عضو موسسه انجمن نژادی اسب کرد، برآورد کرد که بیش از 60 هزار راس اسب ایرانی در کشور وجود دارد و حدود 25 هزار خانواده، با پرورش اسب های ایرانی امرار معاش می کنند.

حیدری، خاطرنشان کرد که با توجه به تعداد اسب ها، خدماتی که از سوی صندوق بیمه کشاورزی ارائه می شود، کافی نیست.

حیدری، در پاسخ به این پرسش که قیمت نژاد اسب کرد در چه حدودی است، گفت: درجامعه اسب داری گاهی قیمت هایی عنوان می شود که قیمت های بالایی هستند یعنی از چند صد میلیون تومان بالاتر هستند ولی به طور کلی با توجه به نرخ تورم، خشکسالی و گرانی بیش از حد علوفه در امسال، نگهداری اسب بسیار مشکل شده است.

وی، تصریح کرد: بسیاری از افراد اسب های خود را برای فروش گذاشته اند زیرا توان نگهداری آنها را ندارند و قیمت اسب برعکس تورم کاهش یافته برای اینکه هزینه های نگهداری بالا رفته است.

موسسه  انجمن نژادی اسب کرد، دارای 60  عضو است.

وی، اظهار کرد: به ازای نگهداری و پرورش  هر اسب حداقل 7 شغل در جامعه ایجاد می شود،زیرا  درحال حاضر کشورهای زیادی درآمدهای بسیار کلانی از اسب دارند.

 

ارسال نظر