اختصاصی چابک آنلاین؛

قیمت اسب نژادکاسپین روبه کاهش گذاشت / اسب های نژاد کاسپین در کشور فاقد بیمه هستند

قیمت اسب نژادکاسپین روبه کاهش گذاشت / اسب های نژاد کاسپین در کشور فاقد بیمه هستند

مدیرعامل انجمن حفاظت از اسب کاسپین، با اشاره به اینکه تولیدکننده های اسب کاسپین بیشترازاستان های گیلان و مازندران هستند،گفت:اسب ها به صورت گله ای نگهداری می شوند وتولیدکننده های این نژاد سعی می کنند تا هزینه های خود را کاهش دهند، بنابراین تا اکنون از بیمه استقبال خاصی نکرده اند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"محمدجواد دهقان" در گفت و گوبا چابک آنلاین، گفت: باوجود تورم موجود اما 90 درصد اسب هایی که  نژاد خاص و پرشی نیستند، نه تنها افزایش قیمت نداشتند بلکه اسب های نژاد کاسپین  هم  با کاهش قیمت روبرو شده اند.

وی،افزایش هزینه های نگهداری اسب را یکی از  دلایل  کاهش قیمت آن برشمرد و افزود: تورم باعث شده که افراد کمتری بتوانند اسب ها را خریداری کرده  و نگهدارند.

مدیر عامل انجمن حفاظت ازاسب کاسپین،تصریح کرد:قیمت اسب بین  3 میلیون تا 10 میلیارد تومان در ایران معامله می شود وافرادی که دارای اصطبل هستند، پرورش و تولید اسب هم انجام می دهند.

دهقان، خاطرنشان کرد که اسب هایی که در باشگاه نگهداری می شوند معمولا فاقد بیمه نامه هستند زیرا با توجه به هزینه های سنگین نگهداری، خرید بیمه نامه در اولویت آخر صاحبان اسب ها قرار می گیرد.

وی، ادامه داد: افرادی که مالک اسب هستند و از یک تا سه اسب دارند اسب های خود را بیمه می کنند زیرا اسب های آنها گران قیمت است.

مدیرعامل انجمن حفاظت از اسب کاسپین، با بیان اینکه آمار دقیقی از تعداد اسب های موجود در کشور وجود ندارد، گفت: در انجمن حفاظت از اسب کاسپین حدود 20 تولید کننده عمده که بالای 10 راس اسب دارند، عضو هستند.

دهقان، اذعان داشت که نژاد اسب های کاسپین قیمت پایینی دارند و  هیچکدام از اسب های این نژاد، بیمه نیستند.

مدیرعامل انجمن حفاظت ازاسب کاسپین، خاطرنشان کرد که تقلب در بیمه نامه اسب ها بیشتر در مورد اسب های با قیمت بالا اتفاق می افتد.

دهقان، گفت:تا زمانی که تعداد کمی از مالکان اسبها از این بیمه نامه استفاده کنند، ریسک خسارت آن برای صنعت بیمه بالا خواهد بود و شرکت های بیمه ای باید طرحی داشته باشند تا  بتوانند درصد بیشتری از تعداد اسب های کشور را که بر اساس آمار غیر رسمی بین 50 تا 100 هزار اسب است را پوشش دهند تا ریسک بیمه هم پایین بیاید.

 

ارسال نظر