شناسه خبر : 26381

اختصاصی چابک آنلاین؛

استفاده از فناوری های نوین جایگاهی در بین سازندگان صنعت ساختمان ندارد

استفاده از فناوری های نوین جایگاهی در بین سازندگان صنعت ساختمان ندارد

یک عضو هیات مدیره انجمن ساختمان های پایدار ایران، با اشاره به جایگاه ویژه فناوری های نوین ساختمانی در دنیا، گفت: بسترمورد نیاز برای استفاده از فناوری های نوین درصنعت ساختمان کشور فراهم نشده واکثر ساختمان سازی ها همچنان به صورت سنتی و توسط افراد غیرمتخصص صورت می گیرد.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، جواد دیواندری، درگفت وگو با چابک آنلاین، افزود: استفاده از فناوری های نوین ساختمانی به علت اینکه سود کمتری برای سازندگان دارد ، جایگاهی  هم در بین سازندگان  صنعت ساختمان ندارد.

وی، با تاکید بر اجرای ساخت وساز توسط مجریان ذی صلاح در قالب ابلاغ قوانین و آیین نامه های ساختمانی ، تصریح کرد:قوانین موجود در صنعت ساختمان تاکیدی بر لزوم بهره گیری از فناوری نوین در ساخت و ساز ندارد چرا که دغدغه جامعه بیشتر درخصوص کمیت ساخت و ساز بوده و نه کیفیت آن.

دیواندری، با بیان اینکه تعداد شرکت های ساختمانی که از فن آوری های نوین در ساخت وساز بهره گیری می کنند محدود است، گفت: هزینه این شرکت ها به دلیل استفاده از نیروهای متخصص اندکی بالا بوده به همین خاطر برای سازندگان صرفه اقتصادی ندارد که به این شرکت ها مراجعه کنند.

عضو هیات مدیره انجمن ساختمان های پایدار ایران، خاطر نشان کرد که شرکت "فرایند معماری" دارای رتبه یک کشوری در زمینه استفاده از فناوری های نوین ساختمانی است و شرکت های کیسون و نقش جهان پارس نیز جزو شرکت های برتر در زمینه بهره گیری از فناوری های ساختمانی هستند.

به گفته دیواندری، استفاده از فن آوری های نوین ساختمانی در شرکت هایی که فعالیت عمرانی و دولتی انجام می دهند، رایج تر است .

وی،با بیان اینکه نهادینه شدن فن آوری های نوین در صنعت ساختمان کشور 10 تا 15 سال طول می کشد، گفت: حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه صنعت ساختمان سالجاری  امیدوار کننده بود و درصورتی که بستر رشد این شرکت های دانش بنیان فراهم شود ، صنعت ساختمان حداکثر تا 15 سال آینده جایگاه خود را به لحاظ بهره گیری ازفن آوری های نوین ساختمانی در دنیا پیدا خواهد کرد.

 

ارسال نظر