شناسه خبر : 26136

اختصاصی چابک آنلاین؛

سهم صنعت ساختمان ازمصرف آلومینیوم کشور ۱۵ درصد است

سهم صنعت ساختمان ازمصرف آلومینیوم کشور 15 درصد است

دبیرسندیکای آلومینیوم ایران، گفت : در شرایط فعلی ۱۵ درصد از تولیدات صنعت آلومینیوم در صنعت ساختمان مصرف می شودکه این تولیدات در قالب درو پنجره آلومینیومی و نمای ساختمان است.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، آریا صادق نیت، در گفت وگو با چابک آنلاین، با بیان اینکه سهم صنعت ساختمان از مصرف آلومنیوم کشور قابل افزایش است، افزود : افزایش قیمت مواد اولیه صنعت آلومینیوم  یکی از مشکلاتی است که هم مصرف داخلی را تحت تاثیر قرار داده  و هم امکان رقابت و صادرات را از صنعت گران و تجارآلومینیوم کشور سلب کرده است.

وی، ادامه داد: درحال حاضر قیمت داخلی آلومینیوم 240 دلار است درحالی که قیمت جهانی آن بین 30 تا 60 دلار است  و این تفاوت قیمت مانع ازحضور موثر صادرکنندگان ما در بازارهای بین المللی شده است و از طرف دیگر افزایش قیمت مواد اولیه آلومینیوم موجب شده  که محصولات آلومینیومی توانایی رقابت قیمتی با محصولات جایگزین مثل دروپنجره های یو پی وی سی و فولادی نداشته باشند.

دبیرسندیکای آلومینیوم ایران، خاطر نشان کرد که از نظر کیفیت، محصولات آلومینیومی کشور در برابر محصولات آلومینیومی خارجی کاملا رقابت پذیرهستند و دارای استانداردهای بین المللی هستند ضمن اینکه محصولات آلومینیومی در مقابل سایر محصولات جایگزین نیز کیفیت بسیار بالایی دارند.

 وی با اشاره به اینکه 100 واحد تولیدی عضو سندیکای آلومینیوم ایران هستند، گفت: عمده مشتری های صنعت الومینیوم، دولت و به خصوص بخش توانیر است، اما متاسفانه مطالبات بسیاری از بخش های دولتی وجود دارد که هنوز وصول نشده  و مشکل نقدینگی را برای صنعت گران الومینیوم  افزایش داده است.

 

ارسال نظر