شناسه خبر : 48691

​۱۲ ساحل جذاب در شمال ایران + آدرس​

​۱۲ ساحل جذاب در شمال ایران + آدرس​

با آغاز فصل گرما، سفر به مناطق ساحلی برای مردم وسوسه انگیز است؛ آنها می خواهند از زیبایی های نقطه تلاقی آب و خاک در سواحل لذت ببرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا،  با آغاز فصل گرما، سفر به مناطق ساحلی برای مردم وسوسه انگیز است؛ آنها می خواهند از زیبایی های نقطه تلاقی آب و خاک در سواحل لذت ببرند. از این رو سفر به سواحل شمالی ایران در نیمه نخست سال برای اغلب مردم جذابیت دارد و آن را در برنامه سفر خود می گنجانند.

شمال کشور به خاطر وجود دریای خزر و سواحل بی نظیر به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران شناخته می شود. در ایام مختلف سال گردشگران زیادی جهت بازدید از زیباترین سواحل ایران در استان های گلستان، مازندران و گیلان راهی شهرهای مختلف شمالی می شوند.

برخی از گردشگران که زمان زیادی را برای  گشت و گذار در بخش‌های مختلف گردشگری صرف می‌کنند از آدرس و مکان و کیفیت و سایر ویژگی‌های هر کدام از سواحل ناب ایران زمین کاملاً باخبر هستند. اما برخی دیگر از گردشگران مشتاق ممکن است تمام این ساحل‌های جذاب و تماشایی را خوب و کامل نشناسند. البته ناگفته نماند که پیداکردن شناخت از تمام این سواحل آن هم به طور دقیق کار بسیار دشواری خواهد بود.

سواحل سنگی و ماسه ای شمالی با داشتن مناظر فوق العاده و امکانات رفاهی و تفریحات متنوع می توانند سفری به یادماندنی را رقم بزنند. از بهترین و زیباترین سواحل شمال کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ساحل گیسوم

اما اگر مشتاق هستید در شمال ایران زمین مهمان یکی از زیباترین سواحل باشید پیشنهاد می‌کنیم ساحل آرام و تماشایی گیسوم در نزدیکی جنگل گیسوم را انتخاب کنید. خوشبختانه در این ساحل نیز انواع و اقسام تفریحات از قبیل جت اسکی و سایر ورزش‌های پرهیجان به همراه رستوران‌های متنوع برقرار است. ضمن اینکه در انتهای همین ساحل یک اثر باستانی با قدمتی هزارساله نیز وجود دارد که با نام «اسپی مزگت» به معنی «مسجد سفید» شناخته می‌شود. ساحل گیسوم در استان گلستان قرار دارد و ساحلی سبز و باطراوت است.

آدرس: استان گیلان، ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا، ۱۶ کیلومتری تالش.

1

ساحل چمخاله

یکی از تماشایی‌ترین و زیباترین سواحل ایران زمین که متعلق به منطقه ناب گیلان باشکوه است با نام ساحل چمخاله شناخته می‌شود. این ساحل زیبا بدون اغراق، رویایی است چون بر فراز آب‌های آرام ساحل جزایری بنا شده که آب درست از میان راه‌های آن عبور می‌کند. در واقع زیبایی و گیرایی این ساحل شگرف تا حدی است که هر ساله تعداد قابل توجهی از گردشگران از سراسر دنیا برای حضور در این ساحل چشم‌نواز و روح‌انگیز راهی ایران زمین می‌شوند.

در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر لنگرود استان گیلان، ساحل زیبا و بکر چمخاله وجود دارد این منطقه توریستی، نزدیکترین ساحل به لنگرود می باشد. اراضی مسکونی این منطقه تا دریا فاصله بسیار کمی دارند و بخش عمده ای از آن ها در خط ساحلی واقع شده اند، این موضوع منظره زیبایی را خلق کرده و سبب شده تا این منطقه مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

آدرس: استان گیلان، ۱۰ کیلومتری لنگرود.

2

ساحل صدف آستارا

یکی از جذاب‌ترین شهرهای شمالی ایران زمین شهر آستارا است، هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران شهر آستارا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. اما تنها دلیل این انتخاب جذابیت‌های شهر و بازارهایش نیست، بلکه یکی دیگر از زیباترین سواحل ایران در دل این شهر خانه دارد و گردشگران ماجراجو به قصد دیدار از همین ساحل اینچنین مشتاق این شهر هستند. این زیباترین ساحل با نام صدف و گاهی هم با نام‌هایی دیگر از جمله داداش‌آباد، سیبلی و لوندویل شناخته می‌شود.

آدرس: استان گیلان، هفت کیلومتری جاده آستارا-تالش.

ساحل چپکرود

ساحل چپکرود در مازندران همیشه سبز واقع شده است. ساحل چپکرود ۱۸ کیلومتر طول دارد و از ۱۰ جاده متفاوت نیز قابل دسترسی خواهد بود. همچنین در این ساحل ناب انواع و اقسام امکانات رفاهی و تفریحی و حتی ورزشی مهیا شده است. شما می‌توانید با خیال آسوده ساعت‌ها در این ساحل زیبا به تفریح و دورهمی بپردازید و از لحظه‌ها لذت ببرید.

آدرس: استان مازندران، جویبار، منطقه لاریم، بعد از روستای کوهی خیل.

3

ساحل سی سنگان

یکی از سواحل زیبای شمال کشور در فاصله ۳۵ کیلومتری نوشهر در استان مازندران قرار دارد. این ساحل از این جهت بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است که در پارک سی سنگان واقع شده است و در این منطقه دریا و جنگل بسیار به یکدیگر نزدیک می‌باشند. در ساحل سی سنگان انواع تفریحات آبی از جمله قایق سواری، جت اسکی، پاراسل و … برای مسافران درنظر گرفته شده است. همچنین در این ساحل رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، آلاچیق و محل‌های استراحت وجود دارد.

آدرس: استان مازندران، ۳۰ کیلومتری جاده نوشهر به نور.

ساحل رامسر

از نظر بسیاری از گردشگران ساحل رامسر زیباترین ساحل شمال کشور است. رامسر به عنوان عروس شهرهای شمال ایران دارای جاذبه های گردشگری متنوعی است که سواحل این شهر از محبوبترین آنها به شمار می رود. ساحل های رامسر مانند ساحل سنگی که به عنوان زیباترین ساحل سنگی شمال ایران شناخته می شود یا ساحل خلیج، ساحل نقره ای، ساحل کتالم و … علاوه بر چشم انداز رویایی از امکانات و تفریحات فوق العاده ای نیز برخوردارند.

سوئیت ها و مجتمع های اقامتی، طرح سالم سازی دریا برای شنای آقایان و بانوان، رستوران ها و کافی شاپ های متنوع، قایق سواری، بنانا سواری، شاتل، جت اسکی، والیبال ساحلی، تله کابین و … از مهمترین جذابیت های سواحل رامسر محسوب می شوند.

آدرس: استان مازندران، شهرستان رامسر.

ساحل محمودآباد

اگر می خواهید در سفر به مازندران بهترین ساحل شنی و بهترین ساحل صخره ای شمال کشور را ببینید، باید به سراغ شهر محمود آباد بروید. محمود آباد دارای سواحل مختلف ماسه ای و سنگی است که جزو بهترین و زیباترین ساحل های شمال ایران شناخته می شوند.

از آنجایی که این شهر فاصله کمی تا پایتخت کشور دارد، گردشگران زیادی به ویژه در فصل بهار و تابستان و تعطیلات مختلف مانند عید نوروز، محمود آباد را برای سفر انتخاب می کنند. امکانات رفاهی و تفریحات متنوع باعث شده ساحل های محمود آباد جذابیت بیشتری برای مسافران داشته باشند.

شما می توانید برای اقامت در سفر خود به شمال کشور سوئیت های ساحل محمود آباد را انتخاب کنید. تفریحات آبی هیجان انگیز مانند قایق سواری، جت اسکی، شنا، بنانا سواری، شاتل و … ساحل محمود آباد لذت سفر شما را دوچندان می کنند.

آدرس: استان مازندران، شهرستان محمودآباد.

4

ساحل چابکسر

ساحل چابکسر به عنوان یکی از طولانی ترین سواحل شمال ایران شناخته می شود که طول نوار ساحلی آن هفت کیلومتر است. چابکسر که در مز بین استان های مازندران و گیلان قرار دارد، یکی از مقاصد پرطرفدار سفر در شمال کشور محسوب می شود که در ایام مختلف سال میزبان گردشگران زیادی است.

نزدیکی دریا به جنگل و بکر بودن منطقه باعث شده ساحل چابکسر از محبوبیت خاصی برخوردار شود. مسافران زیادی ساحل چابکسر را که چشم اندازی بی نظیر از دریا، کوه و جنگل و امکانات و تفریحات مختلف دارد، برای تجربه سفری به یادماندنی انتخاب می کنند.

آدرس: استان گیلان، شهرستان چابکسر.

ساحل نمک آبرود

در لیست زیباترین سواحل شمالی کشور، ساحل نمک آبرود جایگاه ویژه ای دارد. این ساحل ماسه ای جزو بهترین سواحل ایران برای شنا است که در استان مازندران و حد فاصل چالوس تا سلمان شهر و مجاور شهرک توریستی نمک آبرود قرار دارد.

بسیاری از گردشگرانی که به قصد بازدید از جنگل های سرسبز و زیبای شمال با استفاده از تله کابین راهی شهرک مشهور نمک آبرود می شوند، در ادامه سفر خود جهت لذت بردن از امکانات و تفریحات ساحلی، ساحل نمک آبرود را به عنوان زیباترین ساحل شمال انتخاب می کنند.

رستوران ها و کافه های متنوع و باکیفیت، پارک بازی کودکان، استراحتگاه، تفریحات و ورزش های آبی و ساحلی متنوع، سوئیت های اقامتی با چشم انداز زیبای دریای خزر و … از مهمترین امکانات و تفریحات ساحل نمک آبرود به شمار می روند.

آدرس: مازندران، چالوس، نمک آبرود.

5

ساحل میانکاله

ساحل میانکاله جزو خاص ترین سواحل شمال ایران است که در منطقه ای محافظت شده قرار دارد. تالاب میانکاله در جنوب دریای مازندران و نزدیک بهشهر واقع شده و یکی از مهمترین ذخیره گاه های بین المللی زیست کره در جهان است.

مهاجرت پرندگان مختلف به ویژه فلامینگو، لک لک، قو و … به این تالاب موجب شده گردشگران و طبیعت گردان زیادی در ایام مختلف سال به ویژه ۶ ماه دوم سال راهی ساحل میانکاله شوند. اگر علاقمند به عکاسی و پرنده نگری هستید، ساحل تالاب میانکاله می تواند برایتان بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد.

آدرس: مازندران، بهشهر، تالاب میانکاله.

ساحل بندر گز

ساحل بندر گز یکی از زیباترین ساحل های سنگی و ماسه ای شمال ایران است که در مرز بین استان های گلستان و مازندران در بندر ترکمن قرار دارد. با انتخاب این ساحل می توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم از تماشای مناظر بکر و چشم اندازهای دریای خزر لذت ببرید و هم در جنگل های بخش جنوبی ساحل بندر گز یک طبیعت گردی جذاب را تجربه کنید. ساحل بندر گز دارای یک اسکله چوبی منحصربفرد است که برای علاقمندان به عکاسی جذابیت زیادی دارد.

آدرس: استان گلستان، شهرستان بندر گز.

6

ساحل جزیره آشوراده

در غرب بندر ترکمن در استان گلستان، ساحلی ماسه ای وجود دارد که به خاطر موقعیت خاص خود، در ایام مختلف سال میزبان گردشگران بسیاری است. آشوراده تنها جزیره دریای خزر محسوب می شود که یکی از مناطق مهم حفاظت شده و ذخیره گاه های زیست کره در جهان است.

اگر علاقه‌مند به تماشای پرندگان مهاجر هستید، ساحل جزیره آشوراده به عنوان یکی از بهترین سواحل در ایران گزینه ای ایده آل است. در شش ماه دوم سال پرندگان مهاجر مختلفی مانند حواصیل، مرغ دریایی و … به این جزیره و سواحل آن می آیند. آرام بودن منطقه و وجود مناظر و چشم اندازهای رویایی از غروب خورشید در دریای مازندران موجب شده مسافران زیادی آشوراده را به عنوان یکی از زیباترین سواحل شمال ایران انتخاب کنند.

به گزارش وبگاه اقامت 24، برای دسترسی به ساحل جزیره آشوراده ابتدا باید به بندر ترکمن بروید. سپس با استفاده از قایق های موجود در اسکله خود را به ساحل آشوراده برسانید. بهترین زمان بازدید از این ساحل از اواسط پاییز تا ابتدای بهار است.

آدرس: استان گلستان، بندر ترکمن، شبه جزیره میانکاله، جزیره آشوراده.

ارسال نظر