شناسه خبر : 42858

اختصاصی چابک آنلاین؛

ثبت رکود جدید عربستان سعودی در حوزه گردشگری

ثبت رکود جدید عربستان سعودی در حوزه گردشگری

از زمان روی کارآمدن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، تغییر و تحولات گسترده ای در این کشور به وجود آورده است.

چابک آنلاین، فوادپورعبادی، از جمله اصلی ترین برنامه های محمد بن سلمان ، افزایش درآمد عربستان سعودی در حوزه گردشگری است. 

هدف عربستان جذب سالانه ۱۰۰ میلیون گردشگر بر اساس چشم‌انداز این کشور است. 

از زمان روی کار آمدن شاهزاده جوان،چندین برنامه و اقدام مهم در دستور کار قرار گرفت از جمله ساخت چندین شهرجدید که اصلی ترین آن شهر نئوم نام دارد و قرار است یکی از زیبا ترین وشگفت انگیز ترین شهرهای جهان باشد. 

ازدیگر اقدام های صورت گرفته به دستور ولیعهد سعودی، حذف یا تسهیل ویزا برای شهروندان برخی از کشورهای جهان  بوده که قصد سفر به عربستان سعودی را دارند. 

علاوه بر آن، از این پس افرادی که ویزای این کشور را دریافت کرده اند و به عربستان سفر می کنند، افزون بر مکه مکرمه و مدینه منوره، می توانند به دیگر شهرهای عربستان سعودی نیز سفر کنند. 

در واقع با این تصمیم، ویزای سابق به ویزای گردشگری تبدیل شد. 

اکنون و با گذشت کمتر از یک سال از اقدام های صورت گرفته، گزارش ها  حاکی از آن است که عربستان موفق شده در زمینه درآمد زایی در حوزه گردشگری، رکورد جدیدی ثبت کند. 

وزارت گردشگری عربستان سعودی با انتشارگزارشی اعلام کردکه درآمد گردشگری این کشوراز ابتدای سال 2023 میلادی تا پایان فصل سوم سال،یعنی در مدت زمان 9 ماه، بیش از 100 میلیارد ریال سعودی شده که به نوبه خود رکوردی جدید در این کشور به شمار می رود. 

درصفحه رسمی وزارت گردشگری عربستان آمده: در سه فصل نخست سال 2023 میلادی، با افزایش 37.8 میلیارد ریالی یعنی رشد 72 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال 2022 میلادی، درآمد عربستان در حوزه گردشگری از 100 میلیارد ریال سعودی عبور کرد. 

طبق برنامه ریزی صورت گرفته در این زمینه، این کشور قصد دارد درآمد خود را در این حوزه در طول سال 2024 میلادی به عدد 289 میلیارد ریال سعودی افزایش دهد. 

این بدان معناست که عربستان قصد دارد در طول سال 2024، پذیرای 88 میلیون نفر از سراسر جهان در خاک کشورش باشد تا به چنین درآمدی زایی دست یابد.

 

ارسال نظر