شناسه خبر : 39541

اختصاصی چابک آنلاین ؛

اعتبارات لازم برای نگهداری بهینه راه ها اختصاص داده نمی شود

اعتبارات لازم برای نگهداری بهینه راه ها اختصاص داده نمی شود

دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران، با اشاره به اینکه درحال حاضر اغلب ماشین آلات راهسازی فرسوده و ناتوان هستند و لازم است از این چرخه خارج شوند، بیان کرد: عمرماشین آلات راهسازی در ایران بسیار بالاست چراکه با نظر به محدودیت ها و عدم توان مالی، امکان واردات ماشین آلات بسیارسخت و مشکل شده است.

چابک آنلاین، معصومه دهقان، "علی آزاد" در گفت و گو با چابک آنلاین با اشاره به اینکه دولت در سال‌های گذشته توجه ویژه ای به شرکت های راهسازی نداشته، افزود: متاسفانه امروزه هزینه های لازم برای نگهداری و بهینه راه ها اختصاص داده نمی شود. 

وی با ذکرمثالی توضیح داد که صنعت راهسازی دردنیا بطور متوسط حداقل 4 درصد ارزش روز برای بهینه سازی صرف می کنند، اما در ایران  0.5 درصد برای بهینه سازی و نگهداری راه‌ها  اختصاص داده می شود چراکه باتوجه به شرایط اقتصادی توان و ظرفیت کشور در همین حد است.

آزاد بیان کرد که بانک ها هیچ تکلیفی در خصوص تسهیلات و مزایای ویژه به شرکت های راهسازی ندارند، چراکه بانک ها یک موسسه اقتصادی هستند، نمی توانند دستوری عمل کنند و بیش از انتظارات به دولت و شرکت ها تسهیلات ارائه  دهند .

به گفته دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران، قیمت قیر درافزایش قیمت تمام شده راه ها تاثیر به سزایی داشته  و باعث شده بهینه سازی و تعمیرات برخی از راه ها انجام نشود.

آزاد اظهار کرد: در حال حاضر 250 شرکت زیر نظراتحادیه راهسازی مشغول فعالیت هستند، بنابراین با وجود مشکلات و چالش های بسیار برای شرکت های راهسازی، اغلب اعضا به حفظ اشتغال دراین حرفه تلاش می کنند.

ارسال نظر