شناسه خبر : 39493

اختصاصی چابک آنلاین؛

هیچ بازاری مانند مسکن از بازدهی بالایی برخوردار نبوده است

هیچ بازاری مانند مسکن از بازدهی بالایی برخوردار نبوده است

نائب رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران،اظهار کرد: باتوجه به افزایش عوارض ساختمان ها،افزایش ساخت مسکن در بهارامسال نسبت به بهارسال گذشته چندان مشهود و از شروع سالجاری تا اوایل ماه مهر در بخش صنعت ساختمان رکود تورمی، حکم فرما بوده است.

چابک آنلاین، معصومه دهقان، سعید آسویار در گفتگو با چابک آنلاین، با اشاره به اینکه در فصل آخرهر سال، صدور پروانه ساخت مسکن افزایش و در فصل بهار سال بعد کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: مقایسه آمار صدور پروانه ساخت مسکن در دو فصل متفاوت از سال، ملاک درست و اصولی نیست، زیرا عموم مردم و اغلب شرکت های ساختمانی با توجه به تعطیلی ماه فروردین وغلبه برافزایش نرخ قیمت درسال جدید، اقدام به ساخت و ساز می کنند.

به گفته آسویار، مقایسه آمار صدور پروانه ساخت مسکن در دو فصل متفاوت از سال تکنیکی نیست اما مقایسه آمار صدور پروانه ساخت مسکن در یک فصل مشابه از دوسال متفاوت، امکان پذیراست.

وی، در پاسخ به این سوال که با توجه به نرخ بازده بالاتر بازارهای مختلف نسبت به مسکن، آیا سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز اشتباه است، اظهار کرد: سرمایه های کلان مناسب سرمایه گذاری در بخش بازارسرمایه نیستند، چراکه بازدهی بالایی ندارند، بنابراین با توجه به آمار چهارسال گذشته، هیچ بازاری مانند مسکن از بازدهی بالایی برخوردار نبوده است.

آسویار، با اشاره به اینکه افت قیمت مسکن تنها درمنطقه یک تهران مشهود است، افزود: در بعضی از مواقع، قیمت های مسکن به صورت حبابی و براساس رقابت سازنده ها شکل گرفته که این ساختمان ها به دلیل قیمت بالا به فروش نرفته اند، بنابراین سازنده مسکن مجبوراست قیمت را کاهش داده تا ساختمان به فروش برسد.

 

ارسال نظر