شناسه خبر : 39212

اختصاصی چابک آنلاین؛

سرمایه گذاری در بخش مسکن اشتباه است

سرمایه گذاری در بخش مسکن اشتباه است

دبیرانجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران، اعلام کرد: صنعت ساختمان، بطورکلی دو سال است که نسبت به سنوات گذشته رشد داشته اما متاسفانه در دو ماه اخیر این بخش دچار رکود شده که این رکود با توجه به شرایط اقتصادی و منطقه ای ادامه دار خواهد بود.

چابک آنلاین، معصومه دهقان، "رامین گوران اوریمی" در گفت و گو با چابک آنلاین بیان کرد: امروزه صنعت ساختمان در بخش تولید پیش گام بوده اما در بخش عرضه با مشکل جدی روبرو بوده است، چراکه باتوجه به نرخ ساختمان ها، خرید مسکن دیگر جز اولویت های اولیه عموم نیست.

وی، بااشاره به اینکه ذائقه سرمایه گذران نسبت به سرمایه گذاری در بازار ساختمان تغییر کرده است، بیان کرد: باتوجه به بازدهی منفی بازار مسکن، سرمایه گذاران دیگر تمایل به ساخت و ساز ندارند.

به گفته گوران اوریمی،این اتفاق برای صنعت ساختمان بسیارخوشایند است چراکه متأسفانه مسکن در چندین سال اخیر به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و این موضوع موجب هجوم سرمایه‌گذاران به این بازار شد، در حالیکه مسکن باید ازیک کالای سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی تبدیل شود، بنابراین سرمایه گذاری در بخش مسکن اشتباه است.

گوران در پاسخ به این سوال که چرا یکی از تکالیف برنامه ای که ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال بوده است اما گزارش ها چنین شاخصی را تایید نمی کند، بیان کرد: این اعداد و آمار بر اساس نیازهای جامعه برآورد شده است اما متاسفانه باتوجه به ظرفیت و تولید مصالح در کشور، ساخت و تولید این تعداد مسکن در سال امکان پذیر نیست.

به گفته عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران، پتانسیل و ظرفیت تولید ساخت و ساز در کشور سالانه 400 هزار واحد پیش بینی شده است.

 

ارسال نظر