شناسه خبر : 39291

اختصاصی چابک آنلاین؛

منافع مشترک بین فعالان زنجیره های مختلف صنعت ساختمان وجود ندارد

منافع مشترک بین فعالان زنجیره های مختلف صنعت ساختمان وجود ندارد

رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران، بیان کرد: صنعت ساختمان از خرداد ماه امسال، دچار رکود شده است زیرا به دلیل گرانی قیمت زمین و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، سرمایه گذاران و شرکت های ساختمانی اغلب با چالش مواجه شده و تمایل به ساخت و ساز ندارند.  

چابک آنلاین ، معصومه دهقان، "حمیدرضا رستگار" در گفت و گو با چابک آنلاین، با اشاره به اینکه صنعت ساختمان در ایران مطابق با استانداردهای جهان پیش می رود، افزود: اغلب مهندسان و طراحان ساختمانی کشور از دانش و مهارت های بالایی بهره مند بوده و  دسترسی به منابع واستفاده ازالگوهای جهانی روز در صنعت ساختمان قابل مشاهده است، بنابراین صنعت ساختمان سازی و تولید مصالح در کشور نه تنها از سایر کشورهای دیگر، عقب نمانده بلکه در حال رقابت نیز است.

رئیس اتاق اصناف تهران، در پاسخ به این سوال که چرا تنوع محصولات ساختمانی در کشور نسبت به سایر کشورهای دیگر چشمگیر نیست، اظهار کرد: رونمایی از تنوع محصولات ساختمانی باید متقاضی داشته باشد تا تولیدات گسترده انجام شود، بنابراین  اغلب محصولات ساختمانی با توجه به ذائقه و توانمندی کشور، تولید و عرضه می شوند. 

وی، بااشاره به اینکه هرصنف فعال در صنعت ساختمان به صورت جزیره ای به منافع خود فکر می کند، بیان کرد: متاسفانه درایران، منافع مشترکی بین فعالان زنجیره های مختلف صنعت ساختمان وجود ندارد، بنابراین  لازم است تا دولت برای ارتباط وهم افزایی بین فعالان صنعت ساختمان مدیریت و برنامه ریزی کند.

رستگار اعلام کرد که در حال حاضر 3000 عضو زیرمجموعه اتحادیه آهن و فولاد تهران  قراردارند که متاسفانه بیشتراین اعضا به دلیل رکود در صنعت ساختمان، با مشکل مواجه شدند.

به گفته رئیس اتحادیه آهن و فولاد تهران، این روزها عمده خرید مردم از تولیدات این صنف، اغلب صرف احداث اولیه پروژه های ساخت و ساز می شود.

 

ارسال نظر