شناسه خبر : 29603

اختصاصی چابک آنلاین؛

برندهای غیراستاندارد سهم بیشتر بازارهوشمند سازی ساختمان را به خود اختصاص دادند

برندهای غیراستاندارد سهم بیشتر بازارهوشمند سازی ساختمان را به خود اختصاص  دادند

یک فعال صنعت ساختمان، با اشاره به اینکه سیستم های هوشمند از اوایل دهه هشتاد وارد صنعت ساختمان کشورشده است، گفت: درحال حاضر تمایل به هوشمند سازی دربیشتر پروژه های ساختمانی کشور وجود دارد اما باتوجه به اینکه هزینه تمام شده هوشمندسازی ساختمان ها بالاست، بهره گیری از آن در صنعت ساختمان کشور نهادینه نشده است.

چابک آنلاین، شراره عبازاده، سیناکیان زاد در گفتگو با چابک آنلاین،با اشاره به برخی فعالیت های غیراستاندارد درزمینه هوشمندسازی ساختمان،  افزود: متاسفانه برخی از شرکت های هوشمندسازی تحت عنوان برندهای اروپایی، اقدام به اخذ پروژه های ساختمانی می کنند اما به علت عدم پشتیبانی از ناحیه شرکت های اصلی از خدمات این شرکت ها، مشاوره غلط وعدم استفاده از پیمانکار متخصص، این  پروژه ها با شکست  هم مواجه می شوند.

وی، ادامه داد: کارکرد سیستم های هوشمند با سیستم های سنتی برق در صنعت ساختمان بسیار متفاوت هستند و نیاز به اپراتور و متخصص بهره برداری دارند ، بنابراین ارائه خدمات پس از فروش درزمینه هوشمند سازی ساختمان ها جزو الزاماتی است که فقط توسط نمایندگی های معتبر هر برند محقق می شود.

مدیرعامل شرکت ساختمان هوشمند کیانیک، خاطر نشان کرد: عمده سازندگان اطلاعات کافی در زمینه استفاده ازتجهیزات استاندارد مورد استفاده در هوشمندسازی ساختمان ها را ندارند و همین عامل موجب شده برندهای غیراستاندارد به واسطه تبلیغات هنگفت ، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهند.

کیان زاد، با اشاره به اینکه هوشمند سازی ساختمان ها در ویلاسازی و مناطق شمالی تهران رواج بیشتری دارد، گفت: اخیرا هوشمندسازی ساختمان های درحال اجرا در سایر مناطق تهران نیز رواج یافته وهزینه بابت آن درهر پروژه ای با توجه قیمت فروش ساختمان متفاوت است .

وی،افزود: ویلاهای متراژ بالا، ساختمان های اداری و هتل ها جزو سازه هایی هستند که در اولویت هوشمند سازی قرار دارند اما هوشمند سازی واحدهای مسکونی به علت هزینه بالای آن اغلب در اولویت های پایین تر قرار دارند.

 

ارسال نظر