شناسه خبر : 39454

اختصاصی چابک آنلاین؛

بیشتر فعالیت ها در صنعت ساختمان مختص تعمیرات و بازسازی است

بیشتر فعالیت ها در صنعت ساختمان مختص تعمیرات و بازسازی است

رئیس انجمن صنفی سنگ کاران استان تهران، بیان کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی و کاهش جواز ساخت و ساز، امروزه اغلب سنگ کاران ساختمان با مشکل بیکاری روبرو بودند.

چابک آنلاین، معصومه دهقان، "رضا بیاتانی" در گفت وگو با چابک آنلاین بیان کرد که از شروع سال جدید تا کنون ساخت و ساز بسیار کم بوده و اگر هم فعالیتی بوده بیشترصرف تعمیرات و بازسازی ساختمان شده است.

به گفته وی، اتباع خارجی یکی از چالش های حرفه سنگ کاران ایرانی محسوب می شوند، چراکه اتباع خارجی با قیمت کمتر حاضر به انجام فعالیت بوده که کارفرما نیز برای منافع خویش ترجیح می دهد با آنها همکاری داشته باشد.

بیاتانی،خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات کارگران ساختمانی، سخت گیری های بسیاردر خصوص بیمه کارگری است، چراکه باتوجه به شرایط اقتصادی و بیکاری و همچنین لزوم کار، کارگران هرروز مشغول فعالیت دراین حرفه نیستند اما بازرسی های مکرر کارشناسان بیمه در روزهای بیکاری، باعث عدم تایید بیمه کارگران شده است.

به گفته بیاتانی، در مواردی که مردم با سنگ کاران ساختمانی در زمینه کیفیت کار و  قیمت دستمزد اختلاف داشته باشند، می توانند با مراجعه به انجمن صنفی سنگ کاران، این مشکلات را برطرف کنند.

وی بیان کرد که در حال حاضر با توجه بیکاری، اعضای انجمن صنفی سنگ کاران از 2000 نفر به 300 نفر تغییر یافته است.

رئیس انجمن صنفی سنگ کاران استان تهران،بیان کرد:تولیدات مصالح ساختمانی در ایران از کیفیت بالایی برخورداراست و به جد با مصالح خارجی در حال رقابت است.

به اعتقاد بیاتانی، اصلاحیه های نظام مهندسی درخصوص استاندارهای اصولی ساخت و ساز بسیار لازم و واجب است.

وی، با بیان اینکه با تمام اعضای انجمن صنف خود و بیشتر صنف های ساختمانی ارتباط و هم اندیشی وجود دارد، اظهار کرد: اعضای انجمن ها و فعالان زنجیره های مختلف صنعت ساختمان همواره با گفت و گو و تبادل نظر به بهتر شدن شرایط و فعالیت در صنعت ساختمان کمک شایانی می کنند.

 

ارسال نظر