شناسه خبر : 38118

بیمه سامان، تأمین کننده اعتماد و آرامش

طرح خانه امن سامان تضمین کننده آسایش خانواده

طرح خانه امن سامان تضمین کننده آسایش خانواده

ایران یکی از ۱۰ کشور آسیب پذیر جهان از نظر رخداد حوادث طبیعی همچون سیل، زلزله و آتش سوزی به‌شمار می‌رود.

حادثه خبر نمی کند

براساس آمارهای مرکز لرزه‌نگاری کشوری، ایران در سال 1401 به صورت تقریبی ماهانه متحمّل میانگین دو زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۵ ریشتر شده است.

از ابتدای فروردین تا انتهای اسفند سال گذشته تعداد ۷۰۰۰ زمین‌لرزه در کشور ثبت شده است.

از منظر دیگر با وجود آنکه متوسط بارندگی در ایران یک سوم متوسط جهانی است اما به دلیل شرایط اقلیمی، بارندگی‌های رگباری در کشور حالت سیلابی مخربی به خود می‌گیرند و همین موضوع باعث شده تا ایران از نظر خسارت‌های سیل جز ۲۰ کشور اول دنیا باشد.

در کنار این مخاطرات، آتش سوزی نیز، یکی از حوادث تلخی است که با منشاء طبیعی و یا انسانی در کشور رخ می دهد و همواره خسارت‌های جانی و مالی بسیاری را با خود به همراه دارد.

آمارها نشان می دهد که روزانه ده‌ها حادثه آتش سوزی با شدت‌های متفاوت در ایران رخ می دهد که برای جبران آنها باید هزینه‌های متفاوتی پرداخت کرد.

به طور معمول یکی از مهمترین دلایل آتش سوزی‌ها عدم رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان است.

درعین حال، عدم نظارت بر روی ساخت و سازهای جدید در کلان شهرها و نبود ایمنی در سازه‌‌های قدیمی شهر هم باعث افزایش خطر وقوع آتش سوزی به خصوص در کلان شهرها شده است.

بدون شک در یک چنین شرایطی تهیه بیمه نامه آتش سوزی یکی از الزامات زندگی به شمار می رود.

بیمه آتش سوزی چیست؟

بیمه آتش سوزی یکی از انواع محصولاتی است که از سوی شرکت‌های بیمه ای با تنوع بسیار در طرح های مسکونی، صنعتی و غیر صنعتی ارائه می شود.

مزیت های بیمه آتش سوزی تا حدی است که اگر افراد از این مزیت‌ها آگاه باشند به طور حتم این بیمه نامه را به عنوان یک پشتوانه مالی برای خود در نظر می‌گیرند.

هرچند که عدم آشنایی افراد با این بیمه نامه و خطرات تحت پوشش آن باعث شده تا افراد نسبت به خرید بیمه‌نامه آتش سوزی اقدام نکنند.

2

بیمه آتش سوزی مسکونی

این بیمه نامه یکی از مهمترین پوشش های بیمه نامه آتش سوزی است که برای خانه های مسکونی یا آپارتمان ها صادر می شود و بنا و اثاثیه بیمه گذار را در برابر خطر آتش سوزی و سایر خطرهای اضافی تحت پوشش قرار می دهد.

با خرید بیمه آتش سوزی اگر حادثه‌ای رخ دهد و تحت پوشش این بیمه نامه باشد، شرکت بیمه تا سقف تعهدات، خسارت بیمه گذار را جبران خواهد کرد.

نکته قابل توجه اینکه خطرات اضافی بسیاری در زیر مجموعه بیمه نامه آتش سوزی تحت پوشش قرار  می‌گیرد.

خطراتی همچون، زلزله،صاعقه، انفجار، آتشفشان، طوفان و تندباد، سیل و طغیان آب رودخانه، ترکیدگی لوله آب، آشوب، رانش و ریزش و فروکش زمین.

با در نظر گرفتن پوشش های بسیاری که در زیرمجموعه بیمه نامه آتش سوزی قابل خرید است می توان گفت که داشتن این بیمه نامه اقدامی موثر و هوشمندانه برای جبران خسارات مالی فراوان در حوادث ناگهانی است.

 به همین منظور شرکت بیمه سامان در راستای حمایت از افراد جامعه، بیمه آتش سوزی را در سبد محصولات خود قرار داده و با توجه به درک نیازهای مشتریان این بیمه نامه را در طرح ها و بسته های متنوع در اختیار بیمه گذاران قرار می دهد.

3

خانه امن سامان

یکی از طرح های جذاب بیمه آتش سوزی شرکت بیمه سامان، "طرح اقتصادی خانه امن" است.

این طرح جذاب یک برنامه ریزی کامل برای امنیت جانی و مالی بیمه گذاران است و بخش زیادی از خطراتی که خانه، اثاثیه خانه و خانواده افزاد را تهدید می کند، تا سرمایه معین تحت پوشش قرار می دهد.

طرح اقتصادی خانه امن شرکت بیمه سامان خطرات زیر را تحت پوشش قرار می دهد:

  • آتش سوزی ، صاعقه ، انفجار
  • زلزله و آتشفشان
  • سیل و طغیان آب رودخانه
  • طوفان و تندباد
  • فوت یا نقص عضو اشخاص مجاز به اقامت در محل مورد بیمه
  • هزینه پزشکی اشخاص مجاز به اقامت در محل مورد بیمه
  • هزینه اجاره و اسکان موقت بیمه گذار و اعضای خانواده
  • مسئولیت مالی در قبال همسایگان

همچنین در این طرح اثاثیه بیمه گذار تا مبلغ 2 میلیارد ریال و ساختمان و تاسیسات نیز تا مبلغ 6 میلیارد ریال تحت پوشش قرار می گیرد.

علاوه براین، در طرح "خانه امن سامان " پوشش زیر نیز به مشتری ارائه می شود:

  • هزینه پزشکی اشخاص مجاز به اقامت در محل مورد بیمه تا مبلغ 800.000.000 ریال
  • غرامت فوت یا نقص عضو اشخاص مجاز به اقامت در محل مورد بیمه تا مبلغ 8.000.000.000 ریال
  • هزینه اجاره و اسکان موقت بیمه گذار و اعضای خانواده در صورتی که محل مورد بیمه قابل سکونت نباشد تا مبلغ 1.200.000.000 ریال
  • خسارت مالی وارد به اموال همسایگان ناشی از وقوع آتش سوزی و انفجار تا مبلغ 4.000.000.000 ریال

ناگفته نماند که شما برای خرید طرح خانه امن سامان 20 ستاره 2.860.000 ریال به صورت سالانه حق بیمه پرداخت خواهید کرد.

مدیر مجتمع‌های مسکونی بدانند

اگر شما مدیر مجتمع مسکونی هستید، باید بدانید که طبق قانون تملک آپارتمان ها، مدیر یک مجتمع مسکونی موظف است که بنای ساختمان و تأسیسات و مشاعات را تحت بیمه آتش سوزی قرار دهد.

شرکت بیمه سامان در راستای حمایت از بیمه گذاران شرایطی خرید بیمه نامه آتش سوزی را به صورت آنلاین فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند به راحتی و با چند کلیک این بیمه نامه را خریداری کنند.

 

ارسال نظر