شناسه خبر : 37506

مزیت استعلام قیمت بیمه باربری سامان به صورت آنلاین

مزیت استعلام قیمت بیمه باربری سامان به صورت آنلاین

رونق خدمات بازرگانی و صنعتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که شاید بتوان "بیمه باربری" را یکی از تاثیرگذارترین این عوامل دانست.

به گزارش چابک آنلاین، بیمه‌نامه های باربری پشتوانه‌ای قوی برای وارد کنندگان و صادرکنندگان کالاها به شمار می رود و محمولات و کالاهایی که در روند حمل از یک مبدا به مقصد دیگری باشند را در مقابل ریسک هایی پیش‌روی، تحت پوشش بیمه قرار می دهند.

در این بیمه نامه، شرکت بیمه‌گر موظف است که اگر در جریان جابه‌جایی کالا از مبدأ به مقصد، کالای ارسالی دچار آسیب یا تلفات شد، طبق شرایط مندرج در قرارداد بیمه‌نامه باربری خسارت را پرداخت کند.

بیمه‌های باربری در ایران و سایر کشورها به شکل های مختلفی همچون زمینی، ریلی، هوایی و دریایی وجود دارند اما یک بیمه نامه می تواند ترکیبی از انواع حمل‌و نقل هم باشد.

به طور معمول در دنیا برای حمل بار در داخل کشورها بیشتر از بیمه‌نامه باربری زمینی استفاده می شود و در مورد حمل بارهای بین المللی باتوجه به مقرون به صرفه بودن حمل بار با کشتی بیشتر از بیمه نامه باربری دریایی استفاده می شود.

بیمه های باربری را می توان به چهار دسته وارداتی، صادراتی، داخلی و ترانزیت تقسیم بندی کرد.

بیمه‌نامه باربری وارداتی:

پوشش بیمه نامه وارداتی مربوط به محموله هایی است که مبداء، مقصد و مسیر حمل آن در محدوده جغرافیائی ایران است.

بیمه‌نامه باربری صادراتی:

بیمه های باربری صادراتی مربوط به کالاهایی بوده که از مبداء ایران به سایر نقاط دنیا صادر می شود.

بیمه نامه های باربری ترانزیت:

این بیمه نامه هم برای کالاهایی است که مبدا و مقصد آن داخل ایران نیست و ایران تنها در مسیر حمل آن کالا قرار دارد.

به عنوان مثال کالا از کشور ترکیه به پاکستان منتقل می شود و ایران در مسیر این انتقال قر اردارد که شرکت های بیمه ای، مسیری که داخل ایران است را بیمه می کنند.

بیمه‌نامه باربری داخلی:

بیمه های باربری داخلی برای کالا و بارهایی است که در داخل کشور جابه جا می شوند.

خطرات تحت پوشش در بیمه های باربری داخلی به دو دسته خطرات اصلی و اضافی تقسیم می شوند که خطر آتش سوزی و حادثه وسیله نقلیه، تصادف، واژگونی و پرت شدن وسیله نقلیه از جمله خطرات اصلی این بیمه نامه هستند.

درعین حال شرکت های بیمه ای به منظور برطرف کردن نیازهای مشتریان خود پوشش هایی برای خطرات اضافی حمل بار نیز در نظر گرفته اند.

از جمله پوشش های اضافی بیمه باربری داخلی می توان به، پرت شدن محموله از روی وسیله نقلیه، برخورد جسم خارجی با مورد بیمه (محموله)، خسارات ناشی از بارگیری و تخلیه و سرقت کلی محموله اشاره کرد.

نرخ حق بیمه در بیمه‌های باربری متناسب با نوع کالا، وسیله حمل، مبدا و مقصد حمل، نوع بسته بندی، نوع پوشش بیمه و کلوز در خواستی بیمه گذار متفاوت است.

عواملی همچون تعداد و نوع خطرات، مقدار فاصله بین مبدأ و مقصد، نوع محموله از لحاظ آسیب پذیری و خطرناک بودن، مسیر حرکت و نوع وسیله نقلیه همگی در میزان نرخ حق بیمه تاثیرگذار است.

photo_2023-08-27_10-39-53

مزیت استعلام قیمت "بیمه باربری سامان" به صورت آنلاین

بیمه سامان یکی از شرکت های بیمه‌ای معتبر کشور است که بیمه باربری را با رویکردی حمایتی، در سبد محصولات خود قرار داده است.

بااین وجود یکی از مزیت‌های قابل توجه شرکت بیمه سامان برای مشتریان امکان استعلام قیمت بیمه‌نامه باربری به صورت آنلاین است.

از سال گذشته شرکت بیمه سامان اپلیکیشنی را طراحی و در اختیار بیمه گذاران خود قرار داده  تا با استفاده از آن و با وارد کردن اطلاعات اولیه و بارگزاری اسناد، قیمت بیمه نامه خود را استعلام کنند.

درعین حال، بیمه گذاران می توانند با مراجعه به سایت رسمی شرکت بیمه سامان به نشانی www.si24.ir ، به صورت آنلاین استعلام و خرید بیمه نامه باربری را انجام دهند.

 

 

ارسال نظر