شناسه خبر : 37515

اختصاصی چابک آنلاین؛

معرفی گزینه مدیرعاملی اتکایی ایران معین چشم به‌راه تکمیل هیات مدیره

معرفی گزینه مدیرعاملی اتکایی ایران معین چشم به‌راه تکمیل هیات مدیره

باگذشت نزدیک به ۳ ماه ازجدایی مجتبی حیدری مدیرعامل قبلی شرکت بیمه اتکایی ایران معین و پیوستن او به هیات عامل بیمه مرکزی،همچنان تکلیف معرفی گزینه مدیرعاملی این شرکت روشن نشده و اتکایی ایران معین با سرپرست اداره می‌شود.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، طبق ماده 41 اساسنامه شرکت بیمه ایران معین، درصورت استعفا، عزل، فوت، سلب شرایط مدیرعامل و یا به هر دلیل دیگری سمت مدیرعامل شرکت بلا تصدی شود، هیات مدیره موظف است حداکثر تا دو ماه، فرد واجد شرایط دیگری را به بیمه مرکزی معرفی کند.

موضوعی که هرچند با توجه به ترکیب ناقص هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی ایران معین، این امر انجام پذیر به نظر نمی رسد.

ازاعظم هنردوست و حمید دیانت پی به عنوان تنها حاضران در ترکیب هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی ایران معین یاد می شود.

طبق ماده 29 اساسنامه شرکت بیمه ایران معین، هیات مدیره این شرکت باید مرکب از 5 عضو اصلی و 2 عضو علی البدل باشد.

شرکت بیمه اتکایی ایران معین ازجمله زیرمجموعه‌های شرکت بیمه ایران به شمار می رود که گفته می شود 95 درصد سهام آن متعلق به شرکت بیمه دولتی  ایران است.

بیمه ایران به عنوان سهامدار عمده شرکت بیمه اتکایی ایران معین، در آذر ماه ۱۴۰۰ تصمیم گرفت تا موضوع فعالیت بیمه ایران ‌معین را به شرکت تخصصی اتکایی تغییر دهد.

بیمه مرکزی هم در اواخر اسفند ماه همان سال پروانه فعالیت اتکایی برای انجام عملیات بیمه اتکایی در تمامی رشته‌های بیمه‌ای را برای این شرکت صادرکرد.

ناگفته نماند که در آن زمان داریوش محمدی مدیریت عاملی شرکت بیمه ایران معین را برعهده داشت.

هرچند که اندکی بعد یعنی در دیماه سال 1400، محمدی به شرکت بیمه ایران رفت و در بین اعضای هیات مدیره این شرکت بیمه ای جاخوش کرد اما مدتی بعد، از ترکیب هیات مدیره بیمه دولتی ایران هم جداشد.

پس ازآن در خرداد ماه سال 1401، مجتبی حیدری سرپرستی ایران معین را برعهده گرفت.

درشهریور ماه همان سال بیمه مرکزی صلاحیت وی برای مدیریت عاملی شرکت بیمه اتکایی ایران معین را تایید کرد.

به هر روی مجتبی حیدری هم پس از تنها 9 ماه یعنی از ابتدای خرداد ماه سالجاری شرکت بیمه اتکایی ایران معین را به مقصد بیمه مرکزی ترک کرد.

اگرچه که در سایت رسمی شرکت بیمه اتکایی ایران معین، هنوز از مجتبی حیدری به عنوان مدیرعامل و نائب رئیس این شرکت یاد می کند.

حال آنکه از زمان جدایی حیدری و پیوستن او به هیات عامل بیمه مرکزی تا اکنون، حمید دیانت‌پی، سرپرستی شرکت بیمه اتکایی ایران معین را برعهده دارد اما تکلیف گزینه مدیریت  عاملی این شرکت مشحص نیست.

به‌ هر روی طبق آنچه گفته شد،اعضای هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی ایران معین باید از سوی شرکت بیمه ایران و زیرمجموعه‌های این شرکت بیمه ای که سهامدار ایران معین هستند معرفی شوند.

تا اینجای کار به نظر می‌رسدکه سهامدار اصلی، سایرنمایندگان خود برای حضور در هیات مدیره  شرکت بیمه اتکایی ایران معین را معرفی نکرده چرا که اعضای فعلی هیات مدیره اتکایی ایران معین هم اطلاعی از معرفی نفرات جدید برای  هیات مدیره این شرکت ندارند.

گفته می شود که یکی از دلایل عدم معرفی نمایندگان جدید برای حضور در هیات مدیره اتکایی ایران  معین در ارتباطی مستقیم با برخی موانع قانونی باشد.

از اسفند ماه سال 1400 و  بر اساس رای دیوان عدالت اداری ماده ۱۷ آیین نامه اجرایی تبصره ۲ ماده ۲۱ و ماده ۱۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری موضوع: "امکان ماموریت کارمندان به موسسات غیردولتی با تصویب شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی" ابطال شد.

ابطال ماده 17 قانون خدمات کشوری، به این معنی بود که مدیران بیمه ایران که به بخش خصوصی مامور شده بودند باید به این شرکت بازگردند.

بنابراین شاید بتوان گفت که ابطال ماده 17 قانون خدمات کشوری،گزینه های مورد نظر سهامدار اصلی شرکت بیمه اتکایی ایران معین  را برای حضور در ترکیب هیات مدیره این شرکت بیمه اتکایی کاهش داده است.

 

ارسال نظر