شناسه خبر : 36966

اختصاصی چابک آنلاین؛

برگزاری انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه‌گران بدون رقیب؟

برگزاری انتخابات دبیرکلی سندیکای بیمه‌گران بدون رقیب؟

کمتر از چند روز به پایان مرداد ماه باقی مانده و بیمه گران باید مهیای برگزاری انتخاب دبیرکلی جدید برای بزرگترین نهاد صنفی خود باشند، اما آیا رقابت امسال هم همچون تابستان گرم و پررمق خواهد بود؟

چابک آنلاین، زهرا نامداری، درحال حاضر سندیکای بیمه گران ایران به عنوان بزرگترین نهاد صنفی صنعت بیمه با عضویت40 موسسه بیمه‌ای فعالیت می کند و بالاترین رکن آن یعنی شورای عمومی را مدیران عامل موسسات بیمه ای تشکیل می‌دهند.

براساس ماده 14 اساسنامه سندیکای بیمه گران، شورای عمومی این نهاد باید یکی از افراد صاحب نظر در امور بیمه‌ای و با سابقۀ مدیریتی را برای مدت دوسال به سمت دبیرکلی این سندیکا انتخاب کند و انتخاب مجدد آن فرد در دوره های بعدی هم بلامانع  است.

درآخرین انتخاب، شورای عمومی سندیکای بیمه گران، سیدمحمد کریمی را به عنوان دبیرکل و بالاترین مقام اجرایی سندیکای بیمه گران انتخاب کرد.

کریمی در سال 1398 در کنار رقبایی همچون مسعود حجاریان، توانست 19 رای از 32 رای ماخوذه را کسب کند و به عنوان دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران انتخاب شود.

پس ازگذشت 2 سال و در شهریور ماه سال 1400نیز، سید محمد کریمی توانست 31 رای از 33 رای ماخوذه را از آن خود کند و ازطرف شورای عمومی برای دومین دوره متوالی یک دوره دوساله،  بعنوان دبیرکل این نهاد صنفی انتخاب شود.

بسیاری معتقدند که نحوه عملکرد کریمی در دوره اول دبیرکلی سندیکای بیمه گران باعث افزایش رضایت بیشتر شورای عمومی شد و به همین دلیل برای دوره دوم با بیشترین رای به عنوان دبیرکل این نهاد صنفی انتخاب شد.

به هرروی دومین دوره دبیرکلی سیدمحمد کریمی در سندیکای بیمه گران ایران به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و این نهاد صنفی در شهریور ماه باید از بین گزینه هایی که اعلام حضورخواهند کرد، دبیرکل جدید را انتخاب می کنند.

ازاین رو، انتظار آن می رود که هرچه زودتر سندیکای بیمه گران در اطلاعیه ای از افراد واجد شرایط مندرج در اساسنامه این نهاد که تمایل به احراز سمت دبیر کلی سندیکا دارند دعوت کند تا برنامه کاری خود را به این سندیکا تحویل دهند.

ناگفته نماند که در انتخابات دوره قبل، سندیکای بیمه گران در روز 18 مرداد ماه اطلاعیه ثبت نام و حضور در رقابت دبیرکلی سندیکای بیمه گران را منتشر کرده بود.

حال این پرسش مطرح می شود که آیا رقابت امسال هم پررمق خواهد بود؟

تا اکنون نام چند گزینه به طور غیررسمی برای حضور در رقابت دبیرکلی سندیکای بیمه گران مطرح شده هر چند که هیچیک از افرادی که نام آنها به آرامی در زیر پوست صنعت بیمه زمزمه شده در این خصوص اعلام موضعی نکرده اند.

دست اندرکاران امر معتقدند که دو دوره اخیر سندیکای بیمه‌گران یکی از پرتلاش ترین دوره های کاری این نهاد صنفی بوده چراکه ارتباط صنعت بیمه با نهادهای ناظر و سازمان‌های دولتی بسیار قوی‌تر شده و مصوبات کارگروه‌ها هم با جدیت بیشتری در این نهاد صنفی  پیگیری شده است.

درعین حال، بعضی از اعضای شورای عمومی سندیکای بیمه گران درگفتگو با چابک آنلاین، معتقدند که دبیرکل فعلی سندیکای بیمه گران به سبک تر شدن وظایف بیمه مرکزی هم کمک خوبی کرده است.

گفته می شود که یکی از مشکلات حال حاضر سندیکای بیمه گران، نوع نگاه از بالا به پایین نهاد ناظر صنعت بیمه به این نهاد صنفی است.

دراین خصوص برخی ازاعضای سندیکای بیمه گران از این مساله که موضوعات تنها از سمت بیمه مرکزی مطرح و به کارگروه ها ارجاع می شود به عنوان یک چالش یاد می کنند وباور دارند که  موضوعات و مشکلات شرکت های بیمه ای باید از سمت سندیکای بیمه گران هم به بیمه مرکزی برود و نتیجه مفیدی به همراه داشته باشد.

از منظری دیگر، فعالان صنعت بیمه معتقدند که شورای عمومی سندیکای بیمه گران برای به نتیجه رسیدن تصمیمات این نهاد صنفی باید از حالت گردهمایی خارج شود زیرا دبیرکل سندیکای بیمه گران بدون همراهی همه اعضای سندیکای بیمه گران کاری از پیش نخواهد برد.

فارغ از پرداختن بیشتر به این مسائل،باید منتظر ماند و دید که با توجه به نزدیکتر شدن زمان برگزاری انتخابات، آیا گزینه ای به غیر از سید محمد کریمی برای حضور در انتخابات دبیر کلی سندیکای بیمه گران عرض اندام خواهدکرد یا خیر؟

تا اینجای کار، به نظر می رسد که همه چیز به نفع سید محمدکریمی است چراکه او در سایه اندوختن تجربه های بسیار در سمت های مختلفی چون ریاست کلی بیمه مرکزی و عملکردی متفاوت در دو دوره قبلی سندیکای بیمه گران، محل اجماع نظر مدیران عامل شرکت های بیمه ای خواهد بود.

مگر اینکه این بار سید محمد کریمی از حضور در انتخابات دبیر کلی سندیکای بیمه گران انصراف دهد که این گزینه نیز به هیچ عنوان محتمل به نظر نمی رسد.

 

  • کارشناس

    اینطور که به نظر می رسه بازهم آقای کریمی دبیرکل میشه

  • ناشناس

    شنیدم اقای سلیمانی رئیس کل قبلی می خواهد ثبت نام کنه

ارسال نظر