اختصاصی چابک آنلاین؛

موتورسیکلت سواران توانایی پرداخت حق بیمه ثالث یکساله را ندارند

موتورسیکلت سواران توانایی پرداخت حق بیمه ثالث یکساله را ندارند

مدیر بیمه‌های خودروی شرکت بیمه دی، طرح بخشودگی جرایم شخص ثالث موتور سیکلت را طرحی خوب دانست و گفت: در اطلاع رسانی این موضوع ضعف وجود دارد و می‌توان از گزینه‌هایی همچون ارسال پیامک برای موتورسوارن نیز استفاده کرد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارت‌های بدنی برای جذب موتورسیکلت سواران نسبت به تهیه بیمه نامه شخص ثالث، بارها طرح بخشودگی جرائم دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها را اجرایی کرده اند اما آمارموتورسیکلت های دارای بیمه نامه شخص ثالث چندان افزایش پیدا نمی کند.

"محمد علی رجبی علیایی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارت های بدنی این تصمیم را برای تشویق موتور سیکلت سواران در خصوص تهیه بیمه نامه شخص ثالث انجام می دهند.

وی،یکی از دلایل عدم خرید بیمه نامه شخص ثالث توسط راکبان موتورسیکلت را یک ضعف  فرهنگی  و همچنین مسائل اقتصادی عنوان کرد و افزود: درست است که جرائم بخشیده می شود اما بیمه گذار باید حق بیمه یکسال را پرداخت کند که گاهی هم  توانایی پرداخت این مبلغ را ندارد.

مدیر بیمه های خودروشرکت بیمه دی، خاطرنشان کرد که، این تفکر دربین موتورسواران وجود دارد که موتور به دلیل تردد در داخل شهر از ریسک کمتری نسبت به خودرو برخوردار است و نیاز چندانی به خرید بیمه نامه شخص ثالث نیست.!

رجبی علیایی،افزود:پلیس می تواند با کنترل بیشتر دراین زمینه، با موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه برخورد جدی تری داشته باشد.

مدیربیمه های خودرو شرکت بیمه دی، تصریح کرد: بیمه مرکزی می تواند طرح فروش بیمه نامه های ثالث کوتاه مدت یا چند روزه را برای موتور سیکلت سواران ممنوع کند زیرا افراد برای رفع یکسری از موانع از طرح های کوتاه مدت استفاده می کنند.

وی،با بیان اینکه خرید بیمه نامه شخص ثالث نوعی از یک مسئولیت مدنی است، ادامه داد: با کسی که مسئولیت مدنی را رعایت نکند باید برخورد شود که در زمان تصویب قانون جدید شخص ثالث می توان،برای افراد فاقد بیمه نامه شخص ثالث جریمه ای مضاعف در نظر گرفت.

 

ارسال نظر