شناسه خبر : 13582

غرامت نقص عضو ناشی از حادثه برای دانش آموزان ۱۵ میلیون تومان است

غرامت نقص عضو ناشی از حادثه برای دانش آموزان ۱۵ میلیون تومان است

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: پرداخت هزینه بیمه حوادث دانش‌آموزی بر اساس ماده ۵۸ آیین نامه اجرایی شورای عالی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور برای تمام دانش‌آموزان الزامی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، گودرز کریمی فر، درباره دستورالعمل اجرایی بیمه حوادث دانش‌آموزی اظهار داشت: در این بیمه نامه تحت عنوان بیمه نامه دانش‌آموزان، نوآموزان، هنرجویان و دانشجویان مراکز تربیت معلم، دانشجویان متعهد خدمت و کارکنان، خانواده تحت تکفل (غیر دانش‌آموز) در قبال فوت و نقص عضو یا ازکارافتادگی جزئی و کلی دائم بر اثر حوادث و همچنین هزینه‌های پزشکی و اعمال جراحی مستلزم بستری در بیمارستان در طول شبانه‌روز در داخل و خارج از کشور تحت پوشش قرار می گیرند.

وی افزود: این بیمه نامه برای سال تحصیلی جاری در سه بخش حوادث و درمان، طرح جامع طرح جامع بیمه مسوولیت  بیمه شدگان، اردوهای راهیان نور و پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران صعب العلاج و پرهزینه با پرداخت حق بیمه ۵۹ هزار و ۴۰۲ ریال برای هر نفر در طول سال تحصیلی طراحی و قابل ارائه است.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با توجه به ماده ۵۸ آیین نامه اجرایی مدارس شورای عالی آموزش و پرورش یادآور شد: مدیران مدارس باید ترتیبی اتخاذ کنند که همه دانش‌آموزان از طریق سایت همگام تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفته و به نحو شایسته، چگونگی استفاده از مزایای این بیمه نامه را به تمام دانش‌آموزان و اولیای آنان اطلاع رسانی کنند.

تعهدات بیمه‌گر در بخش بیمه حوادث

کریمی‌فر همچنین درباره تعهدات بیمه گر در بخش بیمه حوادث و درمان توضیح داد: بر اثر وقوع هر یک از خطرات مشمول بیمه، بیمه‌گر متعهد است که غرامت‌هایی را در وجه هر یک از بیمه شدگان بپردازد. به طور مثال برای جبران غرامت فوت ناشی از حادثه در شبانه روز و در طول مدت قرارداد مبلغ ۱۰ میلیون تومان و جبران غرامت نقص عضو (دائم، کلی، جزئی) ناشی از حادثه در شبانه روز و در طول مدت قرارداد تا سقف ۱۵ میلیون تومان باید پرداخت شود.

به گفته وی، هزینه‌های درمانی سرپایی و بیمارستانی ناشی از هر حادثه تا سقف چهار میلیون تومان و جبران هزینه‌های اعمال جراحی ناشی از بیماری و به شرط بستری در بیمارستان به استثنای هزینه جراحی عمل لوزه و سایر استثنائات مندرج در شرایط عمومی بیمه گروهی مازاد بر تعهدات بیمه گر پایه تا سقف چهار میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در صورت بستری و جراحی بیمه شدگان تا سقف چهار میلیون تومان از هزینه‌ها پرداخت می‌شود، اظهار داشت: توصیه می‌شود به منظور تسریع در پرداخت هزینه‌ها، بیمه شدگان فرهنگی که تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی هستند، به همراه افراد تحت تکفل خود نسبت به پرداخت حق بیمه حوادث و تحت پوشش قرار دادن خود و افراد تحت تکفل غیر دانش‌آموز خود اقدام کنند.

کریمی‌فر همچنین ادامه داد: بیمه‌گر همچنین متعهد است که برای هزینه خرید و پیوند کلیه مبلغ پنج میلیون تومان، پرداخت هزینه کاشت حلزون گوش برای ۱۰۰ نفر (با هماهنگی این اداره کل و برابر با ضوابط و مقررات انجمن‌های حمایتی مربوط) تا سقف ۱۰ میلیون تومان، جبران کمک هزینه خرید ۲۰۰ دستگاه سمعک به صورت متمرکز در کل کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر، جبران ۱۰۰ مورد غرامت ناشی از بیماری (غیرحادثه) که در مدرسه اتفاق افتاده باشد، به صورت متمرکز در کل کشور هفت میلیون تومان و جبران کمک هزینه خرید ۲۰۰ دستگاه سمعک به صورت متمرکز در کل کشور ۲ میلیون تومان برای هر مورد را به بیمه‌شدگان بپردازد.

بیمه اردوی راهیان نور

وی همچنین درباره تعهدات بیمه‌گر در بخش مسوولیت مدنی گفت: در طرح جامع بیمه مسوولیت مدنی بیمه‌شدگان در قبال یکدیگر و اشخاص ثالث اعلام شده است که پوشش بیمه‌ای جامع مسوولیت مدنی در مقابل خسارات جانی وارده به دانش‌آموزان در داخل مدرسه و خارج از آن شامل اردوهای درون و برون شهری، کاروان‌های راهیان نور، کارگاه‌های آموزشی و طرح کارورزی دانش‌آموزان هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش، پژوهش‌سراها و آزمایشگاه‌های نانو و اماکن ورزشی متعلق به آموزش و پرورش، مسابقات ورزشی ادارات آموزش و پرورش و مکان‌هایی که مسوولیت بیمه شدگان از آن به عهده آموزش و پرورش است.

مدیرکل رفاه و پشیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: همچنین به موجب رای مراجع قضایی و در صورتی‌که بیمه گذار مسوول جبران آن شناخته شود تا حدود تعهدات توافقنامه بر عهده بیمه گر است و ملاک پرداخت خسارت تاریخ صدور و رای مراجع قضایی است.

کریمی فر همچنین درباره بیمه اردوی راهیان نور اظهار داشت: در این بیمه‌نامه تمام دانش‌آموزان که در سال تحصیی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به همراه مربیان و سایر عوامل اجرایی که در قالب اردوی راهیان نور راهی مناطق جنگی می‌شوند، از زمان اعزام از محل سکونت یا محل تحصیل با رعایت موارد مطروحه بیمه‌گر باید غرامت بپردازد.

وی تعهدات بیمه گر و میزان تعهدات وی در اردوی راهیان نور را اینگونه اعلام کرد: پرداخت غرامت فوت بر اثر حادثه برای هر یک از بیمه شدگان در طول سال تحصیلی تا حدود کامل، پرداخت غرامت نقص عضو بر اثر حادثه برای هر یک از بیمه‌شدگان در طول سال تحصیلی تا حدود دیه کامل، پرداخت هزینه پزشکی بر اثر حادثه برای هر یک از بیمه شدگان در طول سال تحصیلی ۱۰ میلیون تومان و پرداخت دیه (تعداد دیات) ۵ نفر.

کریمی فر پیش‌تر اعلام کرده بود که وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تمام دانش آموزان و کارکنان خود را تحت پوشش بیمه حوادث، درمان مازاد و مسئولیت مدنی بیمه‌شدگان در قبال یکدیگر اعم از مدیران، دست‌اندرکاران آموزش و پرورش، دانش آموزان و اشخاص ثالث قرار داده است.

وی افزود: بیمه نامه حوادث دانش‌آموزی شامل دو بخش است که مورد نخست تعهدات در بخش حادثه و درمان مازاد دانش‌آموزی به صورت شبانه روزی در داخل یا خارج از مدرسه است.

 

ارسال نظر