شناسه خبر : 13743

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت‌های بیمه‌ای به بیمه پاراگلایدرها ورود نکرده‌اند

شرکت‌های بیمه‌ای به بیمه پاراگلایدرها ورود نکرده‌اند

مسئول کمیته ورزش‌های هوایی استان هرمزگان بیشترین بیمه مورد استفاده در این رشته را بیمه ورزشی عنوان کرد و گفت: مربیان پاراگلایدر از بیمه نامه مسئولیت مدنی استفاده می‌کنند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"حسین حسین زاده شهابی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: مربیان پاراگلایدر که زیر نظر انجمن ورزش های هوایی فعالیت می کنند از بیمه نامه مسئولیت بدنی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه ورزشکاران و هنرجوهای این رشته برای آموزش های مقدماتی پاراگلایدر یا پاراموتور از بیمه ورزشی استفاده می کنند، افزود: این بیمه نامه توسط فدراسیون پزشکی ورزشی ارائه می شود و حق بیمه آن هم 30 هزار تومان است.

مسئول کمیته ورزش های هوایی استان هرمزگان، خاطر نشان کرد که کمیته در سال های گذشته مذاکراتی با برخی از شرکت های بیمه ای انجام دادکه ورزشکاران را تحت پوشش حوادث انفرادی قرار دهد که این موضوع انجام شد اما ورزشکاران تنها یکسال ازاین بیمه نامه استقبال کردند.

شهابی گفت: تمامی ورزشکاران پاراگلایدر ملزم به داشتن بیمه ورزشی هستند و یکی از مدارک مورد نیاز برای صدور کارت پرواز، ارائه این بیمه نامه است.

وی اظهار کرد: انجمن هوایی کشور نیز ورزشکاران را برای صدور گواهینامه خلبانی در مقاطع مختلف ملزم به داشتن بیمه نامه ورزشی که از فدراسیون پزشکی ورزشی صادر می شود، کرده است.

مسئول کمیته ورزش های هوایی استان هرمزگان با بیان اینکه تعداد کمی از افراد وسایل پروازی خود را که شامل پاراگلایدر، چتر کمکی و سایر تجهیزات است را بیمه می کنند ، افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز، ارزش پاراگلایدرها هم افزایش یافته و میانگین قیمت یک پاراگلایدر با ایمنی بالا در حدود 100 میلیون تومان است.

شهابی تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا نتوانستیم با شرکت های بیمه ای رایزنی در خصوص بیمه پاراگلایدر ها داشته باشیم اما خود شرکت های بیمه ای هم تاکنون به این موضوع ورود نکرده اند.

وی اذعان داشت که عمر مفید پاراگلایدرها بر روی بال آنها حک شده که معمولا 100 تا 150 پرواز یا دوسال است.

 

ارسال نظر