شناسه خبر : 11124

اختصاصی چابک‌آنلاین

افرادی که به خدمت سربازی می‌روند بابت دو سال سابقه چقدر به تامین اجتماعی باید بپردازند؟

افرادی که به خدمت سربازی می‌روند بابت دو سال سابقه چقدر به تامین اجتماعی باید بپردازند؟

معاون اسبق سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد که این سازمان برای در نظر گرفتن مدت خدمت سربازی در سابقه بیمه افراد، مدت حضور و خدمت آن‌ها را با فرمولی مشخص محاسبه می‌کند و هزینه آن را از افراد دریافت می‌کند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، محسن ایزدخواه در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین در پاسخ به این پرسش که "آیا افراد بابت دو سال خدمت سربازی باید هزینه‌ای را به عنوان مابه‌التفاوت بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نماید؟" گفت: در گذشته قانون سازمان تامین اجتماعی اینگونه بود که افراد بیمه شده که به خدمت سربازی می‌روند، پس از اتمام دوره، دولت یعنی سازمان تامین اجتماعی بدون دریافت هیچگونه وجهی مدت دو سال خدمت سربازی را برای آنها منظور می‌کرد.

وی ادامه داد: اما در حال حاضر چه اینکه فردی از قبل بیمه شده سازمان تامین اجتماعی باشد یا خیر، اگر به خدمت سربازی رفت براساس مدت خدمت و فرمولی مشخص، متوسط حداقل و حداکثر دستمزد را برای او در نظر می گیرند و به عنوان سابقه حساب کرده و هزینه آن را از بیمه گذار می گیرند.

این کارشناس بیمه با اشاره به اینکه بیش از 10 سال است که قانون فوق تصویب شده است، گفت: اگر فردی در روزهای اول که حداقل دستمزد کمتر بود می رفت و سابقه خود را درج می کرد هزینه او کمتر بود و هر چه که از این موضوع بگذرد برای آنان گران تر تمام می شود چراکه میزان حداقل دستمزد بیشتر می شود.

  • ناشناس

    پس چرا برای بعضیها که سربازی هم نمی روند بیمه رد می شود فرق بین قشری که برای کشور دو سال عمرش را صرف می کند با افرادی که کلا سربازی نمی روند چیست؟

  • شهاب

    فرزند من بعد از سربازی بیمه خویش فرما تامین اجتماعی نموده ماهیانه حق بیمه پرداخت میکند،آیا میتونه سابقه سربازی رو به مدت زمان بیمه اضافه کنه

  • صادق

    سلام من قبل ازرفتن به سربازی یک سال در بنیاد مهاجرین کار کردم وچهار سال درکمیته انقلاب کار کردم هیچ بیمه برایم واریز نکردند چکار کنم

  • محمد فکری

    چرا کسی دو سال در جبهه حضور داشته طبق قانون باید یکسال مازاد بر سوابق منظور گردد ولی سازمان بیمه آینده ساز چرا قبول نمی کند مگر این قانون فقط برای سازمان تامین اجتماعی میباشد

  • ناشناس

    اینشاالله

  • ناشناس

    باسلام من خدمت سربازی رفتم کارت خدمت من قدیمی بود تعویض کردم کارت هوشمند گرفتم
    الان مخوام بیمه دوسال خدمتم بریزم حساب
    ازطریق غیرحضوری مخوام اقدام کنم توسیستم نوشته
    بازه دوره خدمت شما ازمرکز نظام وظیفه ثبت نشده درصورتی که رفتم پلیس +۱۰ ثبت شده
    نمیدانم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

ارسال نظر