اختصاصی چابک‌آنلاین؛

۳۶ هزار نفر از اعضای صنف وانت‌بار و پیک‌موتوری فاقد بیمه تامین‌اجتماعی هستند/ قیمت بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه باری بالا است

36 هزار نفر از اعضای صنف وانت‌بار و پیک‌موتوری فاقد بیمه تامین‌اجتماعی هستند/ قیمت بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه باری بالا است

رئیس اتحادیه صنف وانت بار وپیک موتوری شهر تهران اظهار کرد که تنها شش هزار نفر از ۴۰ هزار عضو صنف متبوع وی، تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی قرار دارند و اگر به هر علتی در پرداخت حق بیمه تاخیر داشته باشند، سازمان تامین‌اجتماعی بیمه آنها را قطع می کند.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "داوود محمدی" در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، گفت: پیشتر و طبق مصوبه ای که به تایید نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده بود، یارانه ای در بخش بیمه تامین اجتماعی به رانندگان درون شهری و برون شهری پرداخت می شد که طبق آن از 27 درصد بیمه تامین اجتماعی 13.5 درصد را دولت و 13.5 درصد را راننده پرداخت می کرد.

به گفته وی، پس از روی کارآمدن دولت جدید، سازمان تامین اجتماعی با عناوین مختلف مصوبه مذکور را نقض کرده است.

محمدی مدعی شد:سازمان تامین اجتماعی ابتدا گفت که طرح بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری پنج ساله بوده و مدت زمان آن تمام شده و پس از مدتی گفت که دولت به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و نمی توانیم رانندگان را بیمه کنیم.

رئیس اتحادیه صنف وانت بار وپیک موتوری شهر تهران از اهمیت ندادن سازمان تامین اجتماعی به موضوع بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری گلایه کرد وگفت: قرار نیست که سازمان تامین اجتماعی از همه بخش ها سود کند ضمن اینکه این 40 هزار راننده همه زیان ده نیستند که بار مالی برای سازمان تامین اجتماعی داشته باشند.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی می گوید که پوشش بیمه رانندگان  زیان ده است.

قیمت بیمه شخص ثالث وسایل نقلیه باری بالا است

رئیس اتحادیه صنف وانت بار وپیک موتوری شهر تهران، قیمت بیمه نامه شخص ثالث وسایل نقلیه باری را بالا دانست و گفت: برخی از شرکت های بیمه ای تسهیلاتی در این زمینه دارند، به عنوان مثال بیمه دانا تسهیلات 12 قسطی برای بیمه شخص ثالث گذاشته و بیمه ایران نیز سرویس دهی خوبی در زمینه بیمه نامه  شخص ثالث دارد و بیشتر اعضا از این دو شرکت بیمه شخص ثالث را تهیه می کنند.

محمدی اذعان داشت که اعضای اتحادیه صنف وانت بار وپیک موتوری شهر تهران، فاقد بیمه نامه  تکمیلی هستند و افزود: برای پوشش بیمه تکمیلی اعضای اتحادیه اقداماتی انجام شده اما میزان حق بیمه با کمترین میزان پوشش و خدمات جزئی تکمیل درمان هم که پیشنهاد شد( هر نفر 75 هزار تومان) برای رانندگان زیاد است.

وی، با بیان اینکه، "۷۰ درصد باری که در سطح شهر تهران جا‌به‌جا می شود توسط اعضای این صنف، صورت می گیرد، افزود: متاسفانه رانندگان این صنف، از هیچ تسهیلاتی در زمینه بیمه برخوردار نبوده و باری که حمل می کنند تنها در صورت درخواست صاحب بار، بیمه می شود.

اتحادیه صنف وانت بار وپیک موتوری شهر تهران،دارای 40 هزار عضو بوده و 500 دفتر حمل و نقل در سامانه آن وجود دارد و هر دفتر حمل و نقل بین 10 تا 150 نفر نیرو دارد.

در حال حاضر 25 تا 30 هزار راننده وانت بار در آن عضو هستند.

محمدی گفت:  متاسفانه اعضای این صنف از پوشش های بیمه ای لازم برخوردار نیستند و از سمت بیمه ها هیچ حمایتی نمی‌شوند.

وی بیان کرد: هیچ شرکت بیمه ای پیش قدم نشده تا  این تعداد زیاد راننده را بیمه عمر یا تکمیلی  کند در حالیکه این اتحادیه برای حضور شرکت های بیمه ای بسیار بکر است.

 

ارسال نظر