اختصاصی چابک‌آنلاین

حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث رفت و آمد بیمه گزاران را کم می‌کند

حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث رفت و آمد بیمه گزاران را کم می‌کند

مدیرعامل شرکت بیمه ما، حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث را امری درست دانست و گفت: درحال حاضر بسیاری از بیمه نامه‌ها به صورت آنلاین هستند و حذف فیزیکی بیمه‌نامه شخص ثالث، باعث تسهیل در امور می‌شود .

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، بیمه مرکزی28 اردیبهشت ماه سالجاری، در بخشنامه ای،تمامی شرکت‌های بیمه‌ای را موظف کرد تا به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌گزاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خود و ارائه خدمات بیمه‌ای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، از ابتدای خردادماه سال جاری اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت بهاری فر درگفت و گو با چابک آنلاین درخصوص حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث از ابتدای خردادماه سالجاری، گفت: با حذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث تغییرخاصی اتفاق نمی افتد،تنها مقداری سرعت خرید بیمه نامه توسط بیمه گزاران بیشتر میشود وبه راحتی میتوانند از طریق نرم افزار تلفن همراه اطلاعات بیمه نامه را خریداری کنند.

وی، با بیان اینکه تنها رفت و آمد بیمه گزاران کم می شود، افزود: ازلحاظ تعهدی اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، در حال حاضر بسیاری از بیمه نامه هااز لحاظ فیزیکی حذف شده اند، با حذف فیزیکی بیمه نامه ،پوشش بیمه ای بیمه گزاران که حذف نخواهد شد مهم تعهدات خریداری شده بیمه گزار است که در سیستم بیمه گر وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بیمه ما تنها مشکل این بخش نامه را در عدم هماهنگی شرکت های بیمه ای با راهنمایی و رانندگی مطرح کرد و ادامه داد: زمانی که حادثه ای برای خودرویی رخ می دهد براساس قانون، پلیس بیمه نامه را از راننده مطالبه می کند که باید سیستمی برای هماهنگی مابین پلیس و بیمه مرکزی برای جلوگیری از این مشکل ایجاد شود.

 

ارسال نظر