شناسه خبر : 11214

۵هزار میلیارد تومان منابع در اختیار صندوق بیمه بیکاری قرار گرفت

۵هزار میلیارد تومان منابع در اختیار صندوق بیمه بیکاری قرار گرفت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی( شستا) در پروژه‌های دامداری صنعتی، یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد و با وجود اطلاعات آن در صفحه کدال بورس چیزی از دید مردم پنهان نیست.

به گزارش چابک آنلاین،  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» در آیین کلنگ زنی بزرگترین گاوداری شمال شرق کشور در شهرستان شیروان،که به شکل ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سرانه پایین مصرف شیر در ایران که بین حدود ۹۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم است، باید برای جلوگیری از بیماری ها، هزینه های درمانی آتی و همچنین ایجاد عدالت، قدم‌های موثری در این مسیر برداشت.

وی با اشاره به برنامه مجموعه‌های دامداری شستا برای افزایش تولید شیر تصریح کرد: قصد داریم تا با کمک دیگر نهادها ۹ میلیون تن شیر تولید شده در کشور را حداقل به دو برابر افزایش دهیم. 

شریعتمداری با اشاره به مگاپروژه گاوداری در شهرستان شیروان، ادامه داد: این پروژه بخشی از زنجیره تولید شیر در کشور است که به صورت رسمی و نمادین کلنگ زنی می شود .

وی افزود: شفاف‌ترین سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در حوزه های بورسی است که شستا با حدود ۱۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه جدید وارد آن شده است و بیش از دو میلیون نفر سهام دار این مجموعه بزرگ اقتصادی هستند.

 افزایش سهم اشتغال روستایی به ۲۵ درصد 

وزیرکار همچنین با بیان اینکه حدود ۵هزار میلیارد تومان منابع از طرف صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری در اختیار صندوق بیمه بیکاری قرار گرفته است، ادامه داد: در صورتی که کسانی در مجموعه اقتصاد کشور بیکار شوند، می توانند از این منابع نیز استفاده کنند تا مشکلات خود را حل کنند. در حوزه های دیگری مانند به تعویق انداختن بدهی های بانکی یا حق بیمه های تامین اجتماعی و مالیاتی نیز دولت تلاش کرد تسهیلاتی را ایجاد کند.

وی  با اشاره به طرح اعطای وام اشتغال مولد و پایدار روستایی برای ایجاد اشتغال در نقاط محروم و همه روستاهای کشور اظهار کرد: سهم اشتغال روستایی از کل سبد اشتغال کشور از سه درصد به حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است که این نشان می دهد، این طرح در سطح کشور موفق بوده است.

 

 

ارسال نظر