اختصاصی چابک‌آنلاین

شرکت‌های زیان‌ده بیمه‌نامه شخص ثالث را در ۱۲ قسط می‌فروشند

شرکت‌های زیان‌ده بیمه‌نامه شخص ثالث را در ۱۲ قسط می‌فروشند

مدیرعامل شرکت بیمه ما بیان کرد: با پایان قرنطینه و مراجعه افراد به مراکز درمانی هزینه‌ها و ضریب خسارت شرکت‌های بیمه‌ای در حوزه درمان افزایش نمی‌یابد، زیرا هزینه‌هایی که باید در طول ماه‌ها سرشکن می‌شد به تعویق افتاده و در یک مقطع زمانی انباشته شده است.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، حجت بهاری‌فر در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین گفت: شیوع ویروس کرونا تمامی کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده که اثرات آن در رشد شرکت‌های بیمه‌ای نیز بی تاثیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در این مقطع زمانی بسیاری از هزینه های پاراکلینیکی و دندانپزشکی شرکت های بیمه ای کاهش یافته، اظهار کرد: بیشتر اشخاص هزینه های درمانی غیرضروری خودرا به تعویق انداخته اند اما با بهبود شرایط به مراکز درمانی مراجعه خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه ما تصریح کرد: این مسئله تاثیری برروی هزینه های شرکت های بیمه ای نخواهد گذاشت  زیرا شرکت ها در محاسبات نرخ، هزینه های با نوسانات عادی را حساب کرده اند،تنها شاید ضریب خسارت حوزه درمان را کاهش دهد که آن هم هزینه قطعی تمام شده نیست زیرا هزینه ها به تعویق افتاده اند و با بهبود شرایط به وقوع می پیوندند.

بهاری فر با تاکید بر این نکته که اگر این وضعیت ادامه دار شود و شیوع ویروس کرونا طول بکشد به طور قطع افراد از یکسری از هزینه ها صرف‌نظر کرده و به دوره های بعد منتقل می شوند، ادامه داد: بنابراین این امکان وجود دارد که برخی از هزینه های درمانی در سالجاری کاهشی شوند.

مدیرعامل شرکت بیمه ما در خصوص افزایش تعداد اقساط بیمه نامه شخص ثالث توسط برخی از شرکت های بیمه ای در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: شرکت هایی که فقط به فکر افزایش پرتفوی هستند یا می خواهند زیان انباشته خود را جبران کنند اینکار را انجام می دهند.

بهاری فر عنوان کرد: شرکت های ای پی اس محور که به سود آوری شرکت فکر می کنند  با صدور یک بیمه نامه در هر رشته بیمه ای به تاثیر مثبت آن در ای پی اس شرکت توجه می کنند و بیمه نامه شخص ثالث با اقساط 12 ماهه و ضریب خسارت 114 درصد در سنوات قبل ، به هیچ وجه جوابگوی این موضوع نیست.

وی اظهارکرد: شرکت هایی که  مشکل داشته  ونیاز به پرتفوی به هر بهایی دارند اینکار را انجام می دهند و مابقی شرکت های بیمه ای که وضعیت خوبی دارند تمایلی به توسعه فعالیت در بیمه نامه شخص ثالث را نداشته  و بیشتر به دنبال رشته های  سودده هستند.

مدیرعامل شرکت بیمه ما تصریح کرد: بیشتر شرکت هایی که زیان ده هستند و می خواهند ورودی بیشتری را در صورت های مالی خود نشان دهند اقدام به فروش بیمه نامه شخص ثالث با اقساط 12 ماه می کنند که در اینصورت  حق بیمه صادره در صورت های مالی افزایش می یابد اما از آن طرف بدهکاران نیز متورم می شود.

ارسال نظر