شناسه خبر : 35132

بارش های غرب و جنوب غرب کشور نرمال و فراتر از نرمال است

بارش های غرب و جنوب غرب کشور نرمال و فراتر از نرمال است

رئیس مرکز خشکسالی گفت: علی رغم آنکه بارش در نیمه شرقی کشور تعریفی ندارد، اما شرایط بارش در غرب و جنوب غرب کشور نرمال و فراتر از نرمال است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  احد وظیفه گفت: بنابر آمار از ابتدای سال آبی جاری وضعیت بارش در برخی استان ها نامطلوب است به طوریکه در نیمه شرقی کشور اعم از استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و استان های دامنه های جنوبی شمالی البرز همچون تهران، قزوین، سمنان، استان های ساحلی خزر و آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل و همچنین استان های قم، مرکزی، همدان و زنجان بارش های کمتر از نرمال دارند.

به گفته او، وضعیت بارش در جنوب غرب و غرب کشور همچون استان های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان  غربی نرمال و بیش از نرمال است.

وظیفه با بیان اینکه مجموع بارش‌ها از ابتدای سال آبی ۲۰ تا ۲۱ درصد کمتر از نرمال است، گفت: بنابر نقشه های هواشناسی، شرایط دما بالاتر از نرمال است به طوریکه از ابتدای سال آبی و همچنین فصل تابستان، دما در اغلب نقاط کشور نرمال و بالاتر از نرمال بوده است.

رئیس مرکز خشکسالی گفت: در استان هایی که  برداشت  گندم و به طور کلی غلات به اتمام رسیده یا در حال برداشت است، توصیه خاصی نداریم. اما به هرحال تنش آبی در نیمه شرقی کشور وجود دارد و نیاز است که مدیریت منابع آب صورت بگیرد چراکه در اغلب نقاط کشور بارندگی چندانی نداشتیم که برای گذر از این تنش آبی باید مدیریت صورت گیرد.


 

ارسال نظر