شناسه خبر : 34498

افزایش ابر و بارش باران در بیشتر استان‌ها

افزایش ابر و بارش باران در بیشتر استان‌ها

کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش ابر، بارش باران، رعدوبرق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ در ۱۸ استان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، امین‌حسین نقشینه افزود: در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و در ساعات بعد ازظهر بخش‌هایی از اصفهان، یزد شمال کرمان، شمال فارس و جنوب شرق سیستان وبلوچستان افرایش ابر، بارش باران، رعدوبرق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ، وزش باد شدید موقت و گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: این شرایط فردا در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: برای برخی نقاط از استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز غربی هم رگبارهای پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه افزود: همچنین در روز شنبه در نوار شمالی کشور و استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان و در روز یکشنبه شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق کشور به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی رگبار رعدوبرق پراکنده‌ و وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با کرد و خاک رخ می دهد.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه ۲۲ خرداد هم روی ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد، تصریح کرد: از امروز (پنجشنبه) تا فردا در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل و جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: امروز نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما را شاهد خواهیم بود و در ۲ روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم می‌شود.

نقشینه همچنین گفت: از شنبه تا دوشنبه نیز دریای عمان و شرق تنگه هرمز مواج می شود و امروز دریای خزر هم مواج و متلاطم پیش‌بینی شده است.

وی هوای امروز تهران در ساعات بعدازظهر را افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: بیشینه دمای تهران امروز ۳۰ و فردا ۲۹ درجه خواهد شد و کمینه دما در مهرآباد به ۲۱ درجه می رسد.

ارسال نظر