شناسه خبر : 32370

پیش‌بینی بارش باران در اغلب استان‌ها در نخستین روز سال نو

پیش‌بینی بارش باران در اغلب استان‌ها در نخستین روز سال نو

سازمان هواشناسی با پیش بینی کاهش دما در شمال کشور در آخرین روز سال، اعلام‌کرد: روز سه‌شنبه (اول فروردین) به‌جز بارش‌های پراکنده در مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور، باقی استان‌ها بارش‌های قابل ملاحظه‌ای را دریافت خواهند کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، امروز (شنبه) مناطق ساحلی و دور از ساحل در تنگه هرمز، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و دریای عمان در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان طوفانی است و ارتفاع موج‌ در ساحل تا ۱.۵ متر پیش بینی می‌شود.

هواشناسی در هشدار سطح زرد از احتمال غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های صیادی، احتمال خسارت به شناورهای سبک، صیادی و مسافربری، تفریحی و همچنین اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل خبر داده است.

از مسافران نوروزی نیر خواسته شده از انجام عملیات تفریحی به‌ویژه غواصی و شنا دست بکشند.

سازمان هواشناسی همچنین توصیه کرده است ضمن اعمال محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق‌های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و دور از سواحل انجام شود.

وضعیت بارش‌ها تا نخستین روز سال

بر اساس پیش بینی هواشناسی، امروز در مناطقی از کرمان، خراسان و شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات کرمان، بارش باران و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد.

فردا (یکشنبه) نیز در برخی نقاط غرب، جنوب غرب دامنه‌های زاگرس شمالی و شرق سیستان و ارتفاعات کرمان بارش داریم.

روز دوشنبه گسترش بارش‌ها در شمال غرب، مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران و غرب سمنان و نوار شرقی سیستان را فرا می‌گیرد.

روز سه‌شنبه بارش‌ها به صورت پراکنده در مرکز، شرق و جنوب شرق خواهد بود، اما سایر مناطق بارش‌ها را به صورت قابل ملاحظه دریافت خواهند کرد.

دمای هوا همچنین در روزهای دوشنبه و سه شنبه برای شمال کشور روند کاهشی‌ محسوسی دارد.

ارسال نظر