شناسه خبر : 29140

پیش‌بینی بارش باران و برف ۵ روزه در کشور

پیش‌بینی بارش باران و برف ۵ روزه در کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از بارش به شکل برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر خبر داد و گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از سمت جنوب‌غرب بارش‌ها در کشور تا روز چهارشنبه تداوم دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز و فردا در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، مناطقی از شمال شرق کشور باران پیش‌بینی می‌شود که بیشترین بارش‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر رخ می‌دهد.

وی افزود: بارش باران روز دوشنبه در سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب کشور، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و روز سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در بخش‌هایی از استان گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی از سمت جنوب‌غرب در بخش‌هایی از استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، شمال استان بوشهر و شمال غرب فارس نیز بارش پیش‌بینی شده است، البته بخش‌هایی از استان بوشهر، هرمزگان، اصفهان، کرمان و فارس از این بارش‌ها بهره‌مند خواهند شد.

رفیعی بیان کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فعالیت این سامانه تقویت می‌شود و بارش‌ها در جنوب‌غرب، غرب، بخش‌هایی از جنوب کشور، مرکز و شرق کشور ادامه خواهد یافت.

وی بیشترین بارش‌ها را مربوط به ارتفاعات زاگرس مرکزی دانست و ادامه داد: به طور کلی بارش‌ها در ارتفاعات البرز مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود که در مناطق سردسیر لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید را در پی دارد و تجهیزات زمستانی برای رانندگان به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی ضروری است.

کارشناس هواشناسی همچنین گفت: در نوار شمالی کشور و نوار جنوبی البرز کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی آب‌های خلیج فارس و دریای خزر را در روزهای آینده مواج و متلاطم اعلام کرد.

وی برای تهران آسمانی نیمه‌ابری و غبارآلود پیش‌بینی کرد و افزود: در ساعات پایانی شب بارش پراکنده و خفیف نیز در پایتخت رخ خواهد داد و بیشینه دما در تهران بین ۱۲ درجه و کمینه دما ۹ درجه بالای صفر متغیر است.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: سردترین نقطه کشور منطقه بویین و میاندشت در استان اصفهان و گرم‌ترین نقطه نیز با دمای ۳۳ درجه در بندر دیر در استان بوشهر و عسلویه گزارش شده است.

 

ارسال نظر