شناسه خبر : 23139

هشدار هواشناسی دریایی به ساحل نشینان جنوب

هشدار هواشناسی دریایی به ساحل نشینان جنوب

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی اعلام کرد: سامانه‌ای که از ظهر امروز در سواحل جنوبی فعال می‌شود می‌تواند منجر به بروز خسارت به تاسیسات دریایی گردد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در هشدار شماره ۶ سازمان هواشناسی تاکید شده: با فعالیت این سامانه از ظهر امروز و افزایش سرعت وزش باد (شمال غربی- جنوب غربی) ارتفاع امواج در ساحل به ۱/۵ تا ۲/۵ متر و در فراساحل استان‌های جنوبی تا ۳ متر می‌رسد.
این سامانه امروز (دوشنبه ۱۹ اردیبهشت) در نیمه شرقی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، فردا در نیمه شرقی خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و پس فردا چهارشنبه در نیمه شرقی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان فعال خواهد بود.
سازمان هواشناسی همچنین، درباره خطر غرق شدن شناگران، آسیب به قایق‌های تفریحی و شناور‌های سبک، اختلال در تردد شناور‌های نیمه سنگین، خسارت به قفس‌ها و پاره شدن تور‌های صیادی و خسارت به تاسیسات دریایی هشدار داد.

ارسال نظر