شناسه خبر : 31211

اتصال همه روستاهای مناطق زلزله‌زده خوی به اینترنت پُرسرعت

اتصال همه روستاهای مناطق زلزله‌زده خوی به اینترنت پُرسرعت

معاون وزیر ارتباطات از اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد ارتباط مناطق زلزله زده خوی به اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: دانش‌آموزان روستاهایی که به دلیل تخریب مدارس امکان شرکت در کلاس‌های درس را نداشتند، می‌توانند به صورت غیرحضوری و برخط فرایند تحصیلی خود را ادامه دهند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  ایرنا، «رضا باقری‌اصل» معاون امور دولت، مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام خبر تحت پوشش قرار دادن همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار مناطق زلزله زده خوی، افزود: هر ۶ روستای فاقد اینترنت مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی که به دلیل تخریب مدارس امکان آموزش حضوری برای دانش‌آموزان فراهم نبود، با پیگیری‌های انجام شده از مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی و با وجود شرایط برفی و سرمای شدید منطقه، تجهیزات تامین و به منطقه اعزام شد.

وی گفت: با ارتقای فناوری‌های سایت‌های این روستاها، آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند و هم اکنون امکان استفاده دانش‌آموزان از آموزش‌های مجازی و شبکه شاد برایشان فراهم است.

باقری‌اصل بیان‌داشت: روستای «استران» نیز که به دلیل عدم اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت در برنامه ساخت سایت توسط ایرانسل قرار داشت، با هماهنگی انجام شده با مدیرعامل ایرانسل در اولویت برنامه قرار گرفت و حفاری انجام و مقرر شد.

معاون وزیر ارتباطات تصریح‌کرد: با توجه به سرمای شدید منطقه و نیاز به تامین برق و دسترسی جاده، حداکثر تا نیمه اسفند ماه سایت جدید این روستا نیز راه اندازی و امکان اتصال به اینترنت پرسرعت برای مردم این روستا فراهم شود.

بنابر این گزارش، در پی اتصال همه روستاهای زلزله زده خوی به شبکه اینترنت پرسرعت، با تصویب ستاد مدیریت بحران، مدارس و دانشگاه های شهرستان خوی از امروز ۱۶ بهمن ماه تا پایان هفته جاری به جهت آرامش و آسایش خانواده ها، غیرحضوری اعلام شد.

 زلزله خوی هشتم بهمن ماه امسال در عمق هفت کیلومتری زمین و در ۶ کیلومتری خوی رخ داد که خسارت‌های مالی و جانی بر جای گذاشت. هم اکنون ارزیابی‌ها و امداد رسانی به زلزله‌زدگان در حال انجام است.

ارسال نظر