شناسه خبر : 31196

آماده تامین ملزومات لوازم‌خانگی زلزله‌زدگان خوی هستیم

آماده تامین ملزومات لوازم‌خانگی زلزله‌زدگان خوی هستیم

رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران گفت: این اتحادیه آمادگی دارد همچون حوادث غیرمترقبه پیشین کشور که اصناف و بازاریان در خدمات‌رسانی به هموطنان آسیب دیده پیشگام بوده‌اند، کمک‌های خود را به زلزله‌زدگان خوی ارسال کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «اکبر پازوکی» افزود: اصناف، بازاریان و تولیدکنندگان در همه حال آماده کمک به آحاد جامعه در موقعیت‌های مختلف هستند و نشان‌داده‌اند که در این زمینه پیشگامند.

وی با اشاره به زلزله اخیر خوی، ادامه‌داد: در این قبیل موارد، ما همواره منتظر می‌مانیم که هلال احمر و دیگر دستگاه‌های متولی، گام نخست را بردارند و به‌طور معمول پس از اسکان اولیه و اضطراری آسیب‌دیدگان، چنانچه نیاز به کالا یا کالاهایی خاص از سوی این دستگاه‌ها اعلام شود، نسبت به تهیه و ارسال اقلام اقدام می‌شود.

این مقام صنفی بیان‌داشت: در زلزله خوی نیز در ابتدا احساس کردیم که با توجه به برودت شدید هوا نیاز به بخاری برقی وجود داشته باشد، اما گفته شد حتی در این زمینه نیز مشکلی وجود ندارد و فعلا همه چیز تامین است.

وی یادآور شد: این اتحادیه در سیل اخیر خوزستان ۳۰ جهیزیه کامل از جمله فرش، یخچال، تلویزیون، لباسشویی، اجاق گاز و غیره برای سیل‌زدگان ارسال کرد، همچنین در زلزله کردستان نیز ۱۶۰ قلم کالای اساسی را برای آسیب‌دیدگان از این حادثه تامین کرد.

پازوکی خاطرنشان‌کرد: هرچند تاکنون دستگاه‌های متولی هیچ چیز از اصناف نخواسته‌اند، اما آمادگی کامل برای رفع نیازهای زلزله‌زدگان وجود دارد و حتی اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای، برای دریافت کمک‌های نقدی بازاریان شماره‌حساب اعلام کرد.

وی اظهار داشت: آمادگی داریم کمک های اصناف و بازاریان را حتی پس از اسکان کامل منازل حادثه‌دیدگان برای تکمیل نیازهای آنان ارسال کنیم.

رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران خاطرنشان‌کرد: مردم شریف ایران نشان داده‌اند در همه حال و شرایط آماده کمک به هموطنان خود بوده و پشت یکدیگر هستند، به‌طوری که وقتی حتی سراغ یک مغازه ۱۰ متر مربعی در بازار هم می‌رویم برای انجام کمک اعلام‌آمادگی می‌کند.

شنبه هفته گذشته زلزله ای به قدرت ۵.۹ ریشتر شهر خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند .

ارسال نظر