شناسه خبر : 30093

اولین دوچرخه برف‌نورد برقی به اندازه یک موتورسیکلت قدرت دارد

اولین دوچرخه برف‌نورد برقی به اندازه یک موتورسیکلت قدرت دارد

جدیدترین وسیله نقلیه مخصوص جابجایی در برف، قدرت یک موتورسیکلت نیرومند را در وسیله‌ای به اندازه یک دوچرخه الکتریکی در اختیار قرار می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اولین دوچرخه برف نورد الکتریکی جهان موسوم به MoonBike برای دومین سال متوالی در نمایشگاه CES در لاس وگاس حضور خواهد داشت.

شرکت فرانسوی MoonBikes محصول جدید خود را در سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده عرضه کرد و هنوز در نوع خود تک مانده است.

دوچرخه برف نورد MoonBike تقریباً از میانه به بالا شبیه دوچرخه‌های دیگر و دارای صندلی، فرمان و دسته‌های ترمز است، اما نیمه پایینی آن چیزی است که آن را از بقیه دوچرخه‌ها متمایز می‌کند. MoonBike به جای چرخ جلو دارای یک تخته اسکی و به جای چرخ عقب یک نوار حرکتی شبیه به تانک است.

البته MoonBike تنها وسیله نقلیه‌ای نیست که به طور خاص برای مسیر‌های برفی طراحی شده است. ماشین‌های برفی یا اسنومبیل‌ها (snowmobiles) اولین وسیله نقلیه‌ای هستند که به این منظور ساخته شدند.

با این حال، MoonBike یک مزیت مشخص دارد اندازه آن تقریباً یک سوم اسنومبیل‌ها است و اگرچه کوچک، اما قدرتمند هستند. شرکت سازنده، آن را با عنوان قدرت یک موتورسیکلت، اما در ابعاد یک دوچرخه برقی تبلیغ می‌کند.

برخی از مزیت‌های دیگر MoonBike شامل انتشار صفر کربن، کاملا بی‌صدا بودن، شارژ آسان، حمل آسان و ذخیره‌سازی انرژی است. ضمن این که شرکت سازنده می‌گوید سواری با آن نیز بسیار سرگرم کننده است.

در حالی که MoonBike برای مصرف کنندگان در مناطق برف‌گیر عرضه می‌شود، آب و هوای بیابانی لاس وگاس (محل برگزاری نمایشگاه CES نیست) مکانی مناسب برای تجربه سواری گرفتن از این وسیله نقلیه نیست؛ بنابراین شرکت سازنده، چیز خاصی را برای امسال توسعه داده است تا بازدیدکنندگان فقط مجبور به مشاهده MoonBike نباشند و بتوانند سوار شدن بر آن را نیز تجربه کنند. این شرکت یک تجربه واقعیت مجازی تعاملی را در نظر گرفته است.

این شرکت در نمایشگاه امسال به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا لذت، سرگرمی و سواری گرفتن از MoonBike را بدون پوشیدن کاپشن و ماسک اسکی تجربه کنند.

شرکت MoonBikes در سال ۲۰۱۸ توسط نیکلاس مورون، مهندس سابق هوانوردی تاسیس شد. این کارآفرین جوان با الهام از عشق خود به کوه‌ها و علاقه عمیق به فناوری و پایداری، معتقد بود که نیاز واقعی به چیزی متفاوت در حمل و نقل کوهستانی وجود دارد، بنابراین اولین دوچرخه برف نورد جهان متولد شد.

وی در سال ۲۰۲۰ با همکاری شرکای تجاری خود، ۶۵۰ هزار دلار سرمایه اولیه جمع‌آوری کرد و با شرکت‌های میشلن و بوش همکاری کرد تا دو مجموعه اول MoonBike را در فرانسه بسازد.

اکنون این شرکت در ۲۰ کشور از جمله ایالات متحده و کانادا فعالیت دارد و قیمت دوچرخه‌های برف نورد آن از ۸۹۰۰ دلار شروع می‌شود که امکان سفارش آنلاین آن‌ها نیز وجود دارد.

ارسال نظر