شناسه خبر : 28656

تعطیلی ۵۰درصد نیروگاه‌های فرانسه و هشدار درباره خاموشی‌

 تعطیلی ۵۰درصد نیروگاه‌های فرانسه و هشدار درباره خاموشی‌

بلومبرگ به نقل از اپراتور شبکه برق فرانسه گزارش داد که این کشور در زمستان امسال به دلیل کاهش شدید فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای برای چند روز در معرض خطر کمبود برق قرار دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، بلومبرگ روز دوشنبه به نقل از اپراتور شبکه برق فرانسه گزارش داد که این کشور در زمستان امسال به دلیل کاهش شدید فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای برای چند روز در معرض خطر کمبود برق قرار دارد.

به گفته شرکت برق فرانسه (ای‌دی‌اف)، تعطیلی تقریباً نیمی از نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور به دلیل تعمیرات و نگهداری ممکن است این کشور را که از دیرباز صادرکننده برق بوده است، به واردکننده تبدیل کند.

در این گزارش آمده است که در این سناریو، مشترکین برق فرانسه باید به کشورهای همسایه خود که در آنجا قیمت‌ها اخیراً افزایش یافته است، نرخ بیشتری بپردازند.

دولت فرانسه از مشاغل و خانوارها خواسته است برای جلوگیری از خاموشی‌های گسترده در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

بر اساس این گزارش، در صورت کمبود احتمالی برق، اپراتور شبکه RTE از سه روز قبل هشدار قرمز "اکووات" را برای کاهش مصرف اعلام خواهد کرد.

خاویر پیچاکزیک، مدیر اجرایی  RTEدر این باره گفت: ما در وضعیت آماده باش خاصی هستیم. اگر هوا گرم باشد، در مورد اکووات قرمز چیزی نخواهید شنید. اگر هوا خیلی سرد باشد، تعداد زیادی از آنها را خواهید شنید و اگر دما در زمستان متوسط و معمولی باشد، چند واحد اکووات قرمز خواهد بود.

فرانسه که تقریباً 70 درصد برق خود را از 56 رآکتور هسته‌ای که همگی توسط EDF اداره می‌شوند تولید می‌کند، صبح روز دوشنبه فقط 31 مورد از آن‌ها را در مدار داشت.

این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد در ماه های دسامبر و ژانویه بیش از 40 واحد رآکتور هسته را در مدار داشته باشد.

ارسال نظر