شناسه خبر : 28571

آیین‌نامه توسعه بازار تولید برق پاک به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد

آیین‌نامه توسعه بازار تولید برق پاک به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد

آیین‌نامه اجرایی مربوط به توسعه بازار تولید برق پاک (انرژی های تجدیدپذیر) از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان با امضای معاون اول رئیس‌جمهور به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، هیات وزیران در جلسه ۱۵ آبان امسال به منظور رفع ایراد و اعلام مغایرت قانونی از سوی مجلس شورای اسلامی درخصوص آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش بنیان موضوع توسعه بازار تولید برق پاک (انرژی های تجدیدپذیر) از طریق شرکت های دانش بنیان، با پیشنهاد اصلاح آیین نامه مذکور از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری موافقت کرد.

به موجب این اصلاحیه، شرکت توانیر موظف شد در ایجاد زیر ساخت لازم برای تفکیک مبالغ ناشی از اجرای این آیین نامه از مبدأ پرداخت، تا زمان تعیین شده اقدام کند که وجه دریافتی با رعایت اصل (۵۳) قانون اساسی و تشریفات قانونی، به حساب ذی نفعان مربوط واریز شود.

همچنین مصوب شد، مادامی که زیرساخت لازم به منظور واریز وجوه از مبدا صورت نپذیرفته باشد، خزانه داری کل کشور موظف است بر اساس اعلام وزیر نیرو، درصدی از تمام وصول‌های قبوض برق مصرفی مشترکان را به شرح این آیین‌نامه به صورت گرفتن مبلغی پیش از حصول موعد پرداخت( علی الحساب) با رعایت قوانین و مقررات مربوط به حساب ذی نفعان واریز کند.

رونوشت این ابلاغ به وزات خانه‌های نیرو، صنعت،معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری، جهادکشاوزی، راه و شهرسازی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور ارسال شده است.

 

ارسال نظر