شناسه خبر : 27423

کمبود بنزین در فرانسه به‌خاطر ادامه اعتصاب در پالایشگاه‌ها

 کمبود بنزین در فرانسه به‌خاطر ادامه اعتصاب در پالایشگاه‌ها

اعتصاب در پالایشگاه‌های فرانسه که توسط شرکت‌های بزرگ انرژی مثل توتال و اکسون موبیل به راه افتاده، باعث کمبود بنزین در بیش‌از یک‌پنجم پمپ‌بنزین‌های این کشور شده است.

به‌گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، وزارت انرژی فرانسه اعلام کرد بیش‌از یک‌پنجم پمپ‌بنزین‌های این کشور در روز شنبه با مشکل کمبود بنزین مواجه بودند. اعتصاب در پالایشگاه‌های این کشور که توسط شرکت‌های بزرگ انرژی مثل توتال و اکسون موبیل به راه افتاده رانندگان فرانسوی را به دردسر انداخته‌است.

وزیر انرژی فرانسه با اشاره به اعتصاب کارگران و کارفرمایان آنها گفت:«راه‌حل این مشکل باید هرچه سریع‌تر پیدا شود و دولت تمام تلاش خود را برای بازگرداندن هرچه زودتر شرایط به وضعیت عادی انجام می‌دهد».

وزارت انرژی این کشور اعلام کرد 20.7 درصد از پمپ‌بنزین‌های فرانسه در روز شنبه با مشکل مواجه بوده‌اند.

اعتصاب اعضای اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کار فرانسه CGT در شرکت توتال که بیشتر بر سر دستمزدها صورت‌گرفته فعالیت در دو پالایشگاه و دو تاسیسات ذخیره‌سازی را مختل کرده‌است. دو پالایشگاه شرکت اکسون موبیل هم از بیستم سپتامبر با مشکلات مشابهی مواجه هستند.

کریستوف بچو، وزیر محیط‌زیست فرانسه گفت دولت در پاسخ به مشکلات عرضه که به‌خاطر این اعتصاب‌ها به‌وجودآمده بنزین را برای رانندگان سهمیه‌بندی نمی‌کند و مصرف پمپ بنزین‌ها را محدود نخواهد کرد.

وی ضمن درخواست از مردم برای آرامش و حفظ مسئولیت‌پذیری گفت این شرایط با استفاده از ذخایر استراتژیک طی روزهای آینده آرام خواهد شد.

این اعتصاب‌ها کل تولید پالایشگاهی فرانسه را 60 درصد پایین آورده‌ و همچنان ادامه دارند.

نمایندگان اتحادیه کار فرانسه در شرکتهای توتال و اکسون موبیل اعلام کردند هیچ اقدامی صورت نگرفته و اعتصاب‌ها امروز صبح هم ادامه داشته‌ و احتمالاً تا پایان هفته ادامه می‌یابند.

ارسال نظر