شناسه خبر : 28424

ساخت نمایشگری که ۲۰ درصد کش می‌آید

ساخت نمایشگری که ۲۰ درصد کش می‌آید

شرکت ال جی دیسپلی یک نمایشگر کشسان ۱۲ اینچی طراحی کرده است که می‌تواند کش آمده و تا ۱۴ اینچ برسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، این نمایشگرها می‌توانند در سطوح غیرمعمول مانند لباس‌ها و محصولات پوشیدنی بکار رفته و به عنوان مثال، پیام‌هایی را در یونیفرم‌های امدادگران نمایش دهند.

نمایشگرهای کشسان یا "نمایشگرهای شکل آزاد" آن طور که ال‌جی دیسپلی می‌نامد، می‌توانند جمع شده، خم شده و پیچ بخورند. این نمایشگرها از نمایشگرهای منعطف که در گلکسی فولد سامسونگ و تلفن‌های هوشمند دیگر بکار رفته‌اند و می‌توانند خم و تا شوند اما کش نمی‌آیند، یک گام فراتر رفته‌اند.

ال‌جی دیسپلی برای کشسان کردن این نمایشگر، از سیلیکونی مشابه مواد مورد استفاده در لنزهای تماسی استفاده کرده است. میکرو LEDهای این نمایشگر برای منابع نور، کوچکتر از ۴۰ میکرومتر هستند و اجازه می‌دهد دوام و رزولوشن بالا داشته باشد و سرانجام، این شرکت از مدارهایی شبیه فنر استفاده کرده تا نمایشگر به راحتی خم و تا شود.

ال‌جی دیسپلی اعلام کرد فناوری متحولگر این نمایشگر کشسان، سطح جدیدی از تطبیق پذیری را برای سناریوهای روزانه مختلف فراهم می‌کند. این نوآوری منحصر با سهولت اتصال به سطوح منحنی مانند پوست، لباس، مبلمان، خودرو و هواپیما، پتانسیل این نمایشگر در صنایع مختلف از جمله فشن، پوشیدنی‌ها، تحرک پذیری و بازی را گسترش می‌دهد.

 

ارسال نظر