شناسه خبر : 28198

سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی در فرودگاه کیش

سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی در فرودگاه کیش

مدیرعامل فرودگاه کیش گفت: حجم سرمایه گذاری طرح توسعه فرودگاه کیش ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما،  عزت اله محمدی گفت: در طرح توسعه فرودگاه کیش به موارد زیر ساختی ازجمله توسعه باند جنوبی فرودگاه می‌توان اشاره کرد که این فرودگاه علاوه برافزایش ظرفیت پذیرش تعداد هواپیما،  قابلیت پذیرش هواپیمای ایرباس ۳۸۰را نیز خواهد داشت.

وی افزود: ازدیگر اقدامات طرح توسعه، نصب سیستم فرود دقیق ILS cat۲ و سیستم جدید روشنایی باند منطبق با این سیستم است که با نصب این سیستم‌ها امکان تقرب و فرود در دید افقی حداقل ۳۵۰متر امکان پذیر می‌شود وظرفیت اپرون فرودگاه (پارکینگ وسایل پرنده) از ۱۶ استند هواپیما به ۲۲ استند افزایش یافته است.

محمدی  بابیان اینکه ایجاد جایگاه سوخت رسانی از دیگر خدماتی است که صورت گرفته گفت:ذخیره سوخت از ۷۰۰هزار لیتر به ۴/۵میلیون لیتر افزایش یافته به طوری که می‌توانیم تا ۴۰روز ذخیره سوخت داشته باشیم.

وی گفت: از دیگر طرحهای توسعه فرودگاه ساخت ترمینال جدید فرودگاه به مساحت ۴۵هزار متر مربع بوده که پذیرای ۶میلیون مسافر در سال می‌تواند باشد و همچنین نصب سه عدد پل هوایی اتصال به هواپیما که در راستای ارتقای خدمات رسانی بهتر به مسافران صورت گرفته است.

مدیرعامل فرودگاه کیش خاطر نشان کرد: از دیگر پروژه‌های توسعه فرودگاه کیش ساخت اولین هلی پورت فرودگاهی قابل بهره برداری در شرایط روز و شب وهمچنین ساخت اشیانه‌های هلی کوپتر و پارکینگ‌های مربوطه است که فرودگاه کیش را به عنوان یک پایگاه هلی کوپتری در جنوب کشور برای ارایه خدمت به سکو‌های نفت و گاز درخلیج فارس تبدیل کرده  است.

همچین این فرودگاه در راستای استاندارد سازی ایمنی فرودگاه  به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری اقدام کرده است و ممیزی سازمان هواپیمای از این فرودگاه انجام شده و این فرودگاه درآینده نزدیک موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی خواهد شد.

حجم سرمایه گذاری طرح توسعه فرودگاه کیش ۸۰۰میلیارد تومان برآورد شده است و فرودگاه کیش در رتبه حمل و نقل مسافر هوایی در جایگاه سوم فرودگا‌های کشور قرار دارد.

ارسال نظر