شناسه خبر : 23709

بروز التهاب طولانی مدت قلب در بیماران کرونایی بستری

بروز التهاب طولانی مدت قلب در بیماران کرونایی بستری

بر اساس یک مطالعه جدید در مورد اثرات طولانی مدت کروناویروس، پس از گذشت یک سال از بستری شدن در بیمارستان بیش از ۱۲ درصد از بیماران مبتلا به التهاب قلب تشخیص داده شده بودند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر براساس گزارش مدیسن نت، برای این مطالعه، محققان در اسکاتلند ۱۵۹ بیمار بستری شده با کووید ۱۹ را بین ماه مه ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ دنبال کردند. یک سال بعد، بسیاری از بیماران شرایط سلامت مداومی داشتند.

به گفته محققان دانشگاه گلاسکو اسکاتلند، علاوه بر التهاب قلب (میوکاردیت)، التهاب در سراسر بدن و آسیب به سایر اندام‌ها، از جمله کلیه‌ها، شایع بود.

«کالین بری»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «کووید ۱۹ یک بیماری چند سیستمی است و مطالعه ما نشان می‌دهد که آسیب در قلب، ریه‌ها و کلیه‌ها پس از بستری اولیه در بیمارستان در اسکن و آزمایش خون قابل مشاهده است.»

وی در ادامه افزود: «این نتایج درک فعلی ما از سندرم‌های پس از کووید ۱۹، مانند کووید طولانی، و شواهد عینی از بیماری مداوم ایجاد می‌کند.»

از شرکت کنندگان در مورد سلامت شأن سوال شد. آنها همچنین تحت آزمایش خون و سی تی اسکن و ام آر آی از اندام‌های متعدد از جمله قلب، کلیه‌ها و ریه‌ها قرار گرفتند. محققان همچنین نتایج بالینی، از جمله نرخ زنده ماندن، بستری مجدد در بیمارستان و ارجاع به کلینیک‌های سرپایی را ارزیابی کردند.

محققان دریافتند که بستری شدن در بیمارستان به خاطر کووید ۱۹، با کیفیت ضعیف در زندگی و همچنین با اضطراب و افسردگی مرتبط بود.

یافته‌ها همچنین نشان داد که برخی از بیماران به‌دلیل شدت علائم کووید ۱۹، از عوارض طولانی‌مدت رنج می‌برند.

به گفته بری: «دلایل این امر نامشخص است، اما ممکن است فرد سالمی که با کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده است، نسبت به فردی که بیماری زمینه‌ای دارد و در بیمارستان بستری شده است، احتمالاً به عفونت کووید وخیم‌تری مبتلا باشد.»

در عرض ۴۵۰ روز پس از ترک بیمارستان، از هر هفت بیمار یک نفر فوت کرده یا مجدداً بستری شده بودند. در مجموع، دو نفر از هر سه مورد نیاز به مراقبت سرپایی داشتند.

این مطالعه نشان داد که به نظر می‌رسد کووید طولانی مدت عمدتاً زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. محققان به رابطه بین زن بودن و ابتلاء به میوکاردیت پی بردند که با آرامش ذهنی و جسمی پایین همراه است.

محققان بر اهمیت واکسیناسیون برای کمک به پیشگیری از کووید ۱۹ شدید تأکید می‌کنند.

ارسال نظر