شناسه خبر : 21681

سماق برای سلامت قلب مفید است

سماق برای سلامت قلب مفید است

سماق گیاهی دارویی است که در مناطق نیمه گرمسیری و معتدل رشد می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، از میوه‌های خشک شده این گیاه به عنوان ادویه و در ترکیب با سایر ادویه استفاده می‌شود.
این گیاه همچنین دارای مواد معدنی مفید در درمان اختلالات مختلف است و به فرآیند‌های مختلف بیولوژیکی کمک می‌کند و از این گیاه به عنوان ادویه، چاشنی و پیش غذا استفاده می‌شود.


خواص سماق برای سلامتی


سماق با عطر و طعم ملایم، شبیه لیمو و رنگ قرمز، محصولی فوق العاده است.


این گیاه دارویی برای سلامت قلب مفید است


غلظت اسید‌های چرب امگا ۳ در بافت سلول‌های قلب، کلیه و مغز با مصرف سماق افزایش می‌یابد. مطالعات بررسی اثرات سماق بر سلول‌های مغزی نشان می‌دهد که این ماده تغییرات قابل توجهی در رشد مغز دارد.


سماق به هضم غذا کمک می‌کند


گیاه سماق در درمان اختلالات گوارشی رایج، از جمله ناراحتی معده، ریفلاکس اسید، یبوست، تب و حرکات نامنظم روده مفید است. سماق اثر ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی دارد.


با مصرف سماق با سرطان مبارزه کنید


سماق دارای خواص ضد سرطانی است. افراد سیگاری می‌توانند با استفاده از ترکیبی از شیمی درمانی و پرتودرمانی، خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهند و سماق بعنوان یک عامل شیمی درمانی امیدوار کننده در شیمی درمانی سرطان در نظر گرفته شده است.

2


آنتی اکسیدان قوی


سماق دارای آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی است که با سلول‌های بد خیم که به سلول‌های سالم آسیب می‌رسانند مبارزه می‌کند.
سماق برای سلامت زنان مفید است
از آب سماق، چای سماق و پوست سماق به طور سنتی برای درمان بیماری‌های زنان استفاده می‌شود. سماق شیر مادر را نیز افزایش می‌یابد.


سماق برای دیابت مفید است


تحقیقات نشان داده است که گیاه سماق در درمان دیابت و چاقی موثر است. طبق نتایج آزمایشگاهی، سماق، به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند، به کاهش کلسترول و سطح قند خون کمک می‌کند.


خاصیت ضد میکروبی سماق


سماق دارای ترکیبات طبیعی با فعالیت ضد میکروبی است. تحقیقات نشان می‌دهد که بر علیه تعدادی از عوامل بیماری زا از جمله باکتری سالمونلا اثر دارد.


سماق ادرار آور است


سماق دارای خواص ادرار آور است؛ بنابراین این گیاه دارویی است که به دفع مواد سمی از بدن کمک می‌کند.
 

1

سماق درد‌های عضلانی را آرام می‌کند


مطالعات نشان می‌دهد آب سماق، که از سماق دم کرده درست می‌شود، می‌تواند به کاهش درد عضلانی هنگام ورزش هوازی در بزرگسالان کمک کند.


مشکلات متداول تنفسی و گوارشی را با مصرف سماق برطرف کنید


سماق برای درمان مشکلات قفسه سینه شامل سرفه، گرفتگی قفسه سینه استفاده می‌شود همچنین مصرف سماق باعث کاهش تب می‌شود و مخلوط این داروی گیاهی قوی با عسل یک شربت سرفه فوق العاده موثر و در عین حال طبیعی ایجاد می‌کند.
سماق مشکلات مختلف گوارشی شامل یبوست، حرکات نامنظم روده، ریفلاکس اسید و ناراحتی معده را درمان می‌کند و این گیاه قوی را می‌توان با پیاز نیز مخلوط کرد و به عنوان یک پیش غذا مصرف کرد.


خواص سماق برای دندان


مسواک زدن دندان‌ها با سماق باعث سفیدی دندان‌ها می‌شود، همچنین مالیدن سماق به دندان‌ها برای تقویت و استحکام لثه‌ها و درمان دندان درد مفید است.


کاهش وزن و لاغری شکم


سماق دارای مقادیر بالای ویتامین C است و دمنوش سماق خاصیت چربی سوزی دارد که برای کاهش وزن و لاغری شکم مفید می‌باشد.


خواص سماق برای جوان سازی پوست صورت


سماق دارای مقدار زیادی ویتامین C است که باعث می‌شود چین و چروک پوست را کاهش یافته و به جوان سازی پوست صورت کمک می‌کند.

ارسال نظر